Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Spatial patterns of daily and non-daily commuting for retail shopping: case of the Brno city, Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F12%3A33141901" target="_blank" >RIV/61989592:15310/12:33141901 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216224:14560/12:00057139

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Spatial patterns of daily and non-daily commuting for retail shopping: case of the Brno city, Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Retailing has become a significant driver of changes in the urban environment and one of the key setters of consumption rhythms in the Czech Republic after 1989. Commuting for retail shopping represents a significant part of daily mobility of inhabitantswithin the city. Weekend and irregular (specialized) shopping in shopping centers at the city periphery has grown in importance recently. Inner city is not a primary destination when shopping for foodstuffs anymore and it has been losing its position even in shopping for other then foodstuffs goods. A survey realized within the limits of Brno city has provided a view into the spatial patterns of urban shopping behavior and analyze places of shopping of the local inhabitants. The paper presents and discusses selected results of the survey.

  • Název v anglickém jazyce

    Spatial patterns of daily and non-daily commuting for retail shopping: case of the Brno city, Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Retailing has become a significant driver of changes in the urban environment and one of the key setters of consumption rhythms in the Czech Republic after 1989. Commuting for retail shopping represents a significant part of daily mobility of inhabitantswithin the city. Weekend and irregular (specialized) shopping in shopping centers at the city periphery has grown in importance recently. Inner city is not a primary destination when shopping for foodstuffs anymore and it has been losing its position even in shopping for other then foodstuffs goods. A survey realized within the limits of Brno city has provided a view into the spatial patterns of urban shopping behavior and analyze places of shopping of the local inhabitants. The paper presents and discusses selected results of the survey.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/IAA301670901" target="_blank" >IAA301670901: Časoprostorová organizace denních urbánních systémů: analýza a hodnocení vybraných procesů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Moravian Geographical Reports

  • ISSN

    1210-8812

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    20

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    39-54

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus