Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dojížďka za maloobchodem: příklad města Brna

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F12%3A00057124" target="_blank" >RIV/00216224:14560/12:00057124 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Dojížďka za maloobchodem: příklad města Brna

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Maloobchod se po roce 1989 stal v České republice významným hybatelem změn v urbánním prostředí a jedním z klíčových rytmizátorů spotřeby. Dojížďka za maloobchodem tvoří významnou součást denních pohybů obyvatel v rámci města. V posledních letech ovšem získávají stále silnější postavení víkendové a nepravidelné (specializované) nákupy v nákupních centrech na městské periferii. Centrum města již není primárním cílem při nákupu potravin a pozici ztrácí také pro nákupy nepotravinářského zboží. Šetření v rámci vnitřního Brna umožnilo nahlédnout do nákupních zvyklostí a konfrontovat místa realizace nákupů místních obyvatel. Příspěvek přináší vybrané výsledky šetření a diskusní komentáře.

  • Název v anglickém jazyce

    Commuting for retail shopping: Brno city example

  • Popis výsledku anglicky

    Retailing has become a significant driver of changes in the urban environment and one of the key setters of consumption rhythms in the Czech Republic after 1989. Commuting for retail shopping represents a significant part of daily mobility of inhabitantswithin the city. Weekend and irregular (specialized) shopping in shopping centers at the city periphery has grown in importance recently. The inner city is not a primary destination when buying foodstuffs anymore and it has been losing its position evenin shopping for other than foodstuffs goods. A survey implemented within the inner Brno City has provided a view into the spatial patterns of urban shopping behavior and analyzed shopping places of local inhabitants. The paper presents and discusses selected results of the survey.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/IAA301670901" target="_blank" >IAA301670901: Časoprostorová organizace denních urbánních systémů: analýza a hodnocení vybraných procesů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů