Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Agent-Based Model of an Urban Retail Market

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F11%3A00074565" target="_blank" >RIV/00216224:14560/11:00074565 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Agent-Based Model of an Urban Retail Market

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents an agent-based model of an urban retail market that explains the stylized facts about the location of shops in Brno/CZ. More specifically, it explains why some types of shops are more dominant in the center, some in the inner city, andsome in the periphery of the city. In the model, consumers spend their incomes in different types of shops located randomly in a square city. The types of products sold in the shops differ in the transportation costs and in the proportion of the incomespent on them. The consumers buy each type of product in the shops with the lowest price plus the per-unit transportation cost. The price of each good is determined by the profit margin assigned randomly to each shop. In each period, new shops of all types enter the market and locate randomly in the city, and some of the shops in loss exit the market. This way the urban retail market evolves toward an optimal structure; i.e. toward the optimal prices, sizes, and locations of shops.

  • Název v anglickém jazyce

    Agent-Based Model of an Urban Retail Market

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents an agent-based model of an urban retail market that explains the stylized facts about the location of shops in Brno/CZ. More specifically, it explains why some types of shops are more dominant in the center, some in the inner city, andsome in the periphery of the city. In the model, consumers spend their incomes in different types of shops located randomly in a square city. The types of products sold in the shops differ in the transportation costs and in the proportion of the incomespent on them. The consumers buy each type of product in the shops with the lowest price plus the per-unit transportation cost. The price of each good is determined by the profit margin assigned randomly to each shop. In each period, new shops of all types enter the market and locate randomly in the city, and some of the shops in loss exit the market. This way the urban retail market evolves toward an optimal structure; i.e. toward the optimal prices, sizes, and locations of shops.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 29th International Conference Mathematical Methods in Economics 2011

  • ISBN

    9788074310584

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    369-374

  • Název nakladatele

    University of Economics, Faculty of Informatics and Statistics

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Janská Dolina, Slovensko

  • Datum konání akce

    6. 9. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000309074600062