Vliv vertikální koordinace na spotřebitelskou cenu v podmínkách českého pivovarského odvětví.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F04%3A00003213" target="_blank" >RIV/62156489:43110/04:00003213 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vliv vertikální koordinace na spotřebitelskou cenu v podmínkách českého pivovarského odvětví.
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem tohoto příspěvku je prokázat pomocí modelu simulace maloobchodní ceny, zda v odvětví českého pivovarského průmyslu v průběhu sledovaného období (1994-2002) došlo k některé z forem vertikální koordinace. Tento model je založen na předpokladu, že dopady zvýšení cen vstupů ponese v plné míře spotřebitel. Maloobchodní cena piva je simulována za podmínky, že technologie a vztahy mezi vstupy a výstupy jsou konstantní a měnit se bude pouze objem produkce a marketingové náklady související se změnami cenvstupů. Simulovaná maloobchodní cena je pak porovnávána s aktuální maloobchodní cenou a tak jsou vyjádřeny potenciální přínosy předané spotřebiteli díky vyšší efektivitě dosažené vertikální koordinací.
Název v anglickém jazyce
RELATIONSHIP BETWEEN VERTICAL COORDINATION AND PRODUCT PRICES UNDER THE CONDITIONS OF CZECH BREWERY INDUSTRY
Popis výsledku anglicky
The aim of this paper is to verify through the Model of Retail Price Simulation, if czech brewery industry was in the observed period (1994-2002) vertical coordinated. This model assumes, that input price increases are transmitted to consumers. The retail prices of beer are simulated by holding technology and input-output relationships constant, and varying production and marketing costs according to changes in input prices. The simulated retail price is then compared with the actual retail price to indicate productivity gains resulting from vertical coordination passed on to consumers.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2004
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Firma a konkureční prostředí 2004 - Sekce 2. Úloha podniku v udržitelném rozvoji regionů
ISBN
80-7302-074-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
204-213
Název nakladatele
KONVOJ, s. r. o.
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
7. 3. 2004
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—