Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vliv vertikální koordinace na spotřebitelskou cenu v podmínkách českého pivovarského odvětví.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F04%3A00003213" target="_blank" >RIV/62156489:43110/04:00003213 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vliv vertikální koordinace na spotřebitelskou cenu v podmínkách českého pivovarského odvětví.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem tohoto příspěvku je prokázat pomocí modelu simulace maloobchodní ceny, zda v odvětví českého pivovarského průmyslu v průběhu sledovaného období (1994-2002) došlo k některé z forem vertikální koordinace. Tento model je založen na předpokladu, že dopady zvýšení cen vstupů ponese v plné míře spotřebitel. Maloobchodní cena piva je simulována za podmínky, že technologie a vztahy mezi vstupy a výstupy jsou konstantní a měnit se bude pouze objem produkce a marketingové náklady související se změnami cenvstupů. Simulovaná maloobchodní cena je pak porovnávána s aktuální maloobchodní cenou a tak jsou vyjádřeny potenciální přínosy předané spotřebiteli díky vyšší efektivitě dosažené vertikální koordinací.

  • Název v anglickém jazyce

    RELATIONSHIP BETWEEN VERTICAL COORDINATION AND PRODUCT PRICES UNDER THE CONDITIONS OF CZECH BREWERY INDUSTRY

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is to verify through the Model of Retail Price Simulation, if czech brewery industry was in the observed period (1994-2002) vertical coordinated. This model assumes, that input price increases are transmitted to consumers. The retail prices of beer are simulated by holding technology and input-output relationships constant, and varying production and marketing costs according to changes in input prices. The simulated retail price is then compared with the actual retail price to indicate productivity gains resulting from vertical coordination passed on to consumers.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2004

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Firma a konkureční prostředí 2004 - Sekce 2. Úloha podniku v udržitelném rozvoji regionů

  • ISBN

    80-7302-074-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    204-213

  • Název nakladatele

    KONVOJ, s. r. o.

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    7. 3. 2004

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku