Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vertikální koordinace a její projevy v komoditní vertikále piva

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F05%3A00084310" target="_blank" >RIV/62156489:43110/05:00084310 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    THE PROCESS OF VERTICAL COORDINATION AND ITS CONSEQUENCES WITHIN THE BEER COMMODITY CHAIN

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper aims to identify potential benefits from vertical coordination within selected commodity chain. The problem is applied to the beer commodity chain because of its high importance in the Czech agribusiness and foreign trade. On the basis of the vertical analysis of the chosen commodity chain a mathematic model of consumer price simulation is created and the existence of vertical coordination is verified in analysed commodity chain. This model assumes that input price increases are transmitted toconsumers. The retail prices of beer are simulated by holding technology and input-output relationships constant, while production as well as marketing costs change according to changes in input prices. The simulated retail price is then compared with the actual retail price to indicate productivity gains resulting from vertical coordination passed on to consumers. The results of the Model of Retail Price Simulation show that Czech brewery industry was in the observed period (1994-2002)

  • Název v anglickém jazyce

    THE PROCESS OF VERTICAL COORDINATION AND ITS CONSEQUENCES WITHIN THE BEER COMMODITY CHAIN

  • Popis výsledku anglicky

    The paper aims to identify potential benefits from vertical coordination within selected commodity chain. The problem is applied to the beer commodity chain because of its high importance in the Czech agribusiness and foreign trade. On the basis of the vertical analysis of the chosen commodity chain a mathematic model of consumer price simulation is created and the existence of vertical coordination is verified in analysed commodity chain. This model assumes that input price increases are transmitted toconsumers. The retail prices of beer are simulated by holding technology and input-output relationships constant, while production as well as marketing costs change according to changes in input prices. The simulated retail price is then compared with the actual retail price to indicate productivity gains resulting from vertical coordination passed on to consumers. The results of the Model of Retail Price Simulation show that Czech brewery industry was in the observed period (1994-2002)

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Agricultural Economics

  • ISSN

    0139-570X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    51

  • Číslo periodika v rámci svazku

    9

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    419-426

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus