Vývoj velkoplošného maloobchodu Olomouce a výzkum nákupního chování
Popis výsledku
Česká města jsou dlouhodobě vystavena tlakům nadnárodních maloobchodních řetězců, což se projevuje v nebývale zvýšené míře rovněž změnou nákupních zvyklostí obyvatel měst a okolí. Jejich preference pro volbu konkrétní velkoplošné prodejny jsou silně a často i podprahově ovlivňovány promyšlenými marketingovými aktivitami maloobchodních řetězců. Příspěvek se věnuje problematice vývoje velkoplošného maloobchodu v Olomouci a rozboru velkoplošné maloobchodní vybavenosti ve vnitřní struktuře města. Následujeanalýza nákupního chování obyvatel města.
Klíčová slova
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216224:14310/14:00073711
Výsledek na webu
http://is.muni.cz/do/econ/soubory/katedry/kres/4884317/48596005/096_2014.pdf
DOI - Digital Object Identifier
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vývoj velkoplošného maloobchodu Olomouce a výzkum nákupního chování
Popis výsledku v původním jazyce
Česká města jsou dlouhodobě vystavena tlakům nadnárodních maloobchodních řetězců, což se projevuje v nebývale zvýšené míře rovněž změnou nákupních zvyklostí obyvatel měst a okolí. Jejich preference pro volbu konkrétní velkoplošné prodejny jsou silně a často i podprahově ovlivňovány promyšlenými marketingovými aktivitami maloobchodních řetězců. Příspěvek se věnuje problematice vývoje velkoplošného maloobchodu v Olomouci a rozboru velkoplošné maloobchodní vybavenosti ve vnitřní struktuře města. Následujeanalýza nákupního chování obyvatel města.
Název v anglickém jazyce
Development of Large-Scale Retail in Olomouc and Shopping Behaviour Research
Popis výsledku anglicky
The Czech cities are under long-term pressure from international retailers which is also reflected in the changing shopping behaviour of the urban population and those living in the suburbs. Their preferences towards a certain store are often subliminally strongly influenced by the sophisticated marketing activities of the retail chains. The paper addresses the topic of large-scale retail development in Olomouc and the analysis of the large-scale retail facilities in the internal structure of the city.This is followed by an analysis of the shopping behaviour of the urban population.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
GA403/09/0885: Prostorové modely chování v měnícím se urbánním prostředí z pohledu geografie času
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
XVII. mezinárodní kolokvium o regionálních vědách
ISBN
978-80-210-6840-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
740-748
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Hustopeče
Datum konání akce
18. 6. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—
Základní informace
Druh výsledku
D - Stať ve sborníku
CEP
DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie
Rok uplatnění
2014