Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Consumer desired price modeling ? case study on the RCBS market

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F12%3A50000697" target="_blank" >RIV/62690094:18450/12:50000697 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://ac.els-cdn.com/S1877042812035963/1-s2.0-S1877042812035963-main.pdf?_tid=6f86f0e0-5b03-11e2-9189-00000aab0f02&acdnat=1357808288_fb188a5682aa69b2264d4c65b248e038" target="_blank" >http://ac.els-cdn.com/S1877042812035963/1-s2.0-S1877042812035963-main.pdf?_tid=6f86f0e0-5b03-11e2-9189-00000aab0f02&acdnat=1357808288_fb188a5682aa69b2264d4c65b248e038</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.09.155" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2012.09.155</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Consumer desired price modeling ? case study on the RCBS market

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper is focused on the information asymmetry problem. When the consumer has a market overview then the optimal product can be chosen more or less easily. We model more realistic situation where the consumer does not have a market overview and so the process of search has to be performed. The harder the search is the higher information asymmetry is. The aim of the paper is to find if the information asymmetry prevents the consumer to find optimal product and if yes then to model what price rationalconsumer will choose. For this purpose we reworked Stigler?s model into the model more suitable for the small market needs. We used this model on the retail core banking services to individuals in the Czech Republic. On this market the information asymmetry was found within the European Union research as well as within our own research. We find that information asymmetry prevents even low search cost user the optimal price choice, we are abstracting from the influence of scattered knowl

  • Název v anglickém jazyce

    Consumer desired price modeling ? case study on the RCBS market

  • Popis výsledku anglicky

    This paper is focused on the information asymmetry problem. When the consumer has a market overview then the optimal product can be chosen more or less easily. We model more realistic situation where the consumer does not have a market overview and so the process of search has to be performed. The harder the search is the higher information asymmetry is. The aim of the paper is to find if the information asymmetry prevents the consumer to find optimal product and if yes then to model what price rationalconsumer will choose. For this purpose we reworked Stigler?s model into the model more suitable for the small market needs. We used this model on the retail core banking services to individuals in the Czech Republic. On this market the information asymmetry was found within the European Union research as well as within our own research. We find that information asymmetry prevents even low search cost user the optimal price choice, we are abstracting from the influence of scattered knowl

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Procedia - social and behavioral sciences

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    62

  • Číslo periodika v rámci svazku

    24.10.2012

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    916-920

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus