Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Retail core banking services information asymmetry case study using the small market model adjustment

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F11%3A50000417" target="_blank" >RIV/62690094:18450/11:50000417 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.wseas.us/e-library/conferences/2011/Montreux/ICICIC/ICICIC-03.pdf" target="_blank" >http://www.wseas.us/e-library/conferences/2011/Montreux/ICICIC/ICICIC-03.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Retail core banking services information asymmetry case study using the small market model adjustment

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper is focused on information asymmetry on the retail core banking services products for physical entities in the Czech Republic. The consumer does not have an overview considering all of the offered prices. The paper presents a small market modelbased on the idea of the costs of the information and probability of savings from better price finding ? performs a case study of rational behavior under the conditions of information asymmetry, because the final price of the product consists of the tariff and costs on search for the product too.

  • Název v anglickém jazyce

    Retail core banking services information asymmetry case study using the small market model adjustment

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is focused on information asymmetry on the retail core banking services products for physical entities in the Czech Republic. The consumer does not have an overview considering all of the offered prices. The paper presents a small market modelbased on the idea of the costs of the information and probability of savings from better price finding ? performs a case study of rational behavior under the conditions of information asymmetry, because the final price of the product consists of the tariff and costs on search for the product too.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Finance and accounting (ICFA 2011) : proceedings of the 2nd international conference

  • ISBN

    978-1-61804-061-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    23-28

  • Název nakladatele

    World scientific and engineering academy and society

  • Místo vydání

    Athens

  • Místo konání akce

    Montreaux

  • Datum konání akce

    29. 12. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku