Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Probabilistic model of optimal price search on the retail core banking services market

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F12%3A50000423" target="_blank" >RIV/62690094:18450/12:50000423 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.naun.org/wseas/cms.action?id=2821" target="_blank" >http://www.naun.org/wseas/cms.action?id=2821</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Probabilistic model of optimal price search on the retail core banking services market

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper is focused on the Stigler?s model adjustment for the purpose of modeling the price information asymmetry on the small market. As a case study using this model there is used own research of retail core banking services market for physical entities in the Czech Republic. The demand on this market carries the impacts of the price information asymmetry. Our model shows that more than 50 % of account suitable for the mainstream client profile can be replaced by cheaper one even under the influenceof information asymmetry.

  • Název v anglickém jazyce

    Probabilistic model of optimal price search on the retail core banking services market

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is focused on the Stigler?s model adjustment for the purpose of modeling the price information asymmetry on the small market. As a case study using this model there is used own research of retail core banking services market for physical entities in the Czech Republic. The demand on this market carries the impacts of the price information asymmetry. Our model shows that more than 50 % of account suitable for the mainstream client profile can be replaced by cheaper one even under the influenceof information asymmetry.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International journal of mathematical models and methods in applied sciences

  • ISSN

    1998-0140

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    386-393

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus