Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

MODELY ASYMETRICKÉ INFORMACE O CENĚ PRO TRH ZÁKLADNÍCH BANKOVNÍCH SLUŽEB

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F14%3A50001817" target="_blank" >RIV/62690094:18450/14:50001817 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    MODELY ASYMETRICKÉ INFORMACE O CENĚ PRO TRH ZÁKLADNÍCH BANKOVNÍCH SLUŽEB

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek je zaměřen na oblast asymetrie informací. Cílem spotřebitele je obvykle nalézt minimální cenu produktu, čemuž ovšem v realitě brání asymetrická informace o ceně v neprospěch spotřebitele. Spotřebitel navíc neuvažuje často možné náklady spojené s hledáním optimální ceny (vzhledem k jeho individuální poptávce). Přitom právě náklady, které je třeba vynaložit např. ve formě času hledání, mohou výrazně ovlivnit efektivitu celého procesu. Tento článek provádí srovnání modelů vycházejících z původní myšlenky G. J. Stiglera. Ta popisuje problém hledání za účelem realizování úspory.

  • Název v anglickém jazyce

    INFORMATION ASYMMETRY ON PRICE MODELS FOR THE RETAIL CORE BANKING SERVICES MARKET

  • Popis výsledku anglicky

    This article is focused on the area of information asymmetry. The objective of the consumer is usually to find the minimum price for the product, but in reality it is hindered to the detriment of consumers by information asymmetry on prices. In addition, a consumer often does not take into consideration the costs linked to the process of finding the optimum price (according to his or hers individual demand). Yet those costs, that must be made (e.g. time), may significantly affect the efficiency of the whole process. This article compares the models based on the original idea G.J. Stigler that describes the search for the optimal price for the purpose of savings.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Hradecké ekonomické dny 2014. Díl I. Ekonomický rozvoj a management regionů

  • ISBN

    978-80-7435-366-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    182-189

  • Název nakladatele

    Gaudeamus

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    4. 2. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000398250000024