MODELY ASYMETRICKÉ INFORMACE O CENĚ PRO TRH ZÁKLADNÍCH BANKOVNÍCH SLUŽEB
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F14%3A50001817" target="_blank" >RIV/62690094:18450/14:50001817 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
MODELY ASYMETRICKÉ INFORMACE O CENĚ PRO TRH ZÁKLADNÍCH BANKOVNÍCH SLUŽEB
Popis výsledku v původním jazyce
Článek je zaměřen na oblast asymetrie informací. Cílem spotřebitele je obvykle nalézt minimální cenu produktu, čemuž ovšem v realitě brání asymetrická informace o ceně v neprospěch spotřebitele. Spotřebitel navíc neuvažuje často možné náklady spojené s hledáním optimální ceny (vzhledem k jeho individuální poptávce). Přitom právě náklady, které je třeba vynaložit např. ve formě času hledání, mohou výrazně ovlivnit efektivitu celého procesu. Tento článek provádí srovnání modelů vycházejících z původní myšlenky G. J. Stiglera. Ta popisuje problém hledání za účelem realizování úspory.
Název v anglickém jazyce
INFORMATION ASYMMETRY ON PRICE MODELS FOR THE RETAIL CORE BANKING SERVICES MARKET
Popis výsledku anglicky
This article is focused on the area of information asymmetry. The objective of the consumer is usually to find the minimum price for the product, but in reality it is hindered to the detriment of consumers by information asymmetry on prices. In addition, a consumer often does not take into consideration the costs linked to the process of finding the optimum price (according to his or hers individual demand). Yet those costs, that must be made (e.g. time), may significantly affect the efficiency of the whole process. This article compares the models based on the original idea G.J. Stigler that describes the search for the optimal price for the purpose of savings.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Hradecké ekonomické dny 2014. Díl I. Ekonomický rozvoj a management regionů
ISBN
978-80-7435-366-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
182-189
Název nakladatele
Gaudeamus
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
4. 2. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000398250000024