Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Price information asymmetry impact on optimal choice - RCBS market case study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F15%3A50003877" target="_blank" >RIV/62690094:18450/15:50003877 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Price information asymmetry impact on optimal choice - RCBS market case study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The information asymmetry influences the consumer behaviour in an undesirable and unpredictable way. This phenomenon is present on RCBS market regarding the information on price causing the unexpected consumer behaviour - suboptimal product choice regarding the price and the range of the demanded services. We study this phenomenon to identify main causes and its range. At first we present the main characteristics that increase the information asymmetry influence (low share on household expenditures) butalso decrease (close substitution). Then we present the outcome of European Union wide research identifying sources of information asymmetry. Then we describe our data source (RCBS comparison tools). Based on its dataset we compute the share of optimalchoices among the electronic banking users of the RCBS. We define the optimal choice as the lowest fees for the account that provides all the demanded services. The result is that the optimal share of the consumer choices of RCBS is as lo

  • Název v anglickém jazyce

    Price information asymmetry impact on optimal choice - RCBS market case study

  • Popis výsledku anglicky

    The information asymmetry influences the consumer behaviour in an undesirable and unpredictable way. This phenomenon is present on RCBS market regarding the information on price causing the unexpected consumer behaviour - suboptimal product choice regarding the price and the range of the demanded services. We study this phenomenon to identify main causes and its range. At first we present the main characteristics that increase the information asymmetry influence (low share on household expenditures) butalso decrease (close substitution). Then we present the outcome of European Union wide research identifying sources of information asymmetry. Then we describe our data source (RCBS comparison tools). Based on its dataset we compute the share of optimalchoices among the electronic banking users of the RCBS. We define the optimal choice as the lowest fees for the account that provides all the demanded services. The result is that the optimal share of the consumer choices of RCBS is as lo

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Liberec economic forum 2015

  • ISBN

    978-80-7494-225-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    144-153

  • Název nakladatele

    Technická univerzita v Liberci

  • Místo vydání

    Liberec

  • Místo konání akce

    Liberec, CZECH REPUBLIC

  • Datum konání akce

    16. 9. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000365053000014