Price information asymmetry impact on optimal choice - RCBS market case study
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F15%3A50003877" target="_blank" >RIV/62690094:18450/15:50003877 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Price information asymmetry impact on optimal choice - RCBS market case study
Popis výsledku v původním jazyce
The information asymmetry influences the consumer behaviour in an undesirable and unpredictable way. This phenomenon is present on RCBS market regarding the information on price causing the unexpected consumer behaviour - suboptimal product choice regarding the price and the range of the demanded services. We study this phenomenon to identify main causes and its range. At first we present the main characteristics that increase the information asymmetry influence (low share on household expenditures) butalso decrease (close substitution). Then we present the outcome of European Union wide research identifying sources of information asymmetry. Then we describe our data source (RCBS comparison tools). Based on its dataset we compute the share of optimalchoices among the electronic banking users of the RCBS. We define the optimal choice as the lowest fees for the account that provides all the demanded services. The result is that the optimal share of the consumer choices of RCBS is as lo
Název v anglickém jazyce
Price information asymmetry impact on optimal choice - RCBS market case study
Popis výsledku anglicky
The information asymmetry influences the consumer behaviour in an undesirable and unpredictable way. This phenomenon is present on RCBS market regarding the information on price causing the unexpected consumer behaviour - suboptimal product choice regarding the price and the range of the demanded services. We study this phenomenon to identify main causes and its range. At first we present the main characteristics that increase the information asymmetry influence (low share on household expenditures) butalso decrease (close substitution). Then we present the outcome of European Union wide research identifying sources of information asymmetry. Then we describe our data source (RCBS comparison tools). Based on its dataset we compute the share of optimalchoices among the electronic banking users of the RCBS. We define the optimal choice as the lowest fees for the account that provides all the demanded services. The result is that the optimal share of the consumer choices of RCBS is as lo
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Liberec economic forum 2015
ISBN
978-80-7494-225-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
144-153
Název nakladatele
Technická univerzita v Liberci
Místo vydání
Liberec
Místo konání akce
Liberec, CZECH REPUBLIC
Datum konání akce
16. 9. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000365053000014