Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Could financial literacy overcome price information asymmetry: empirical study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F15%3A50003876" target="_blank" >RIV/62690094:18450/15:50003876 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://is.muni.cz/do/econ/sborniky/2015/EFS_2015_proceedings.pdf" target="_blank" >http://is.muni.cz/do/econ/sborniky/2015/EFS_2015_proceedings.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Could financial literacy overcome price information asymmetry: empirical study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Our empirical study is focused on retail core banking services provided through the payment account and financial literacy. Financially literate consumer makes sound financial decisions and so we study on the real market if the optimal choice is made. There are factors that make the choice more difficult due to demand on monetary literacy such as various pricing, tariff complexity and links between products. We perform wide empirical study with a sample of 14 484 individual consumer payment account usage records to study the magnitude of the consumer decision making problem. Our results show very low share of optimal choices defined by the range of individually demanded services and the lowest price. The 95% confidence interval of optimal share is only(0,159; 0,171). Our next analyses narrowed the studied sample to filter off the geographical differentiation influence. We found slight improvement in both optimal choice share and the difference between the costs paid and the costs of o

  • Název v anglickém jazyce

    Could financial literacy overcome price information asymmetry: empirical study

  • Popis výsledku anglicky

    Our empirical study is focused on retail core banking services provided through the payment account and financial literacy. Financially literate consumer makes sound financial decisions and so we study on the real market if the optimal choice is made. There are factors that make the choice more difficult due to demand on monetary literacy such as various pricing, tariff complexity and links between products. We perform wide empirical study with a sample of 14 484 individual consumer payment account usage records to study the magnitude of the consumer decision making problem. Our results show very low share of optimal choices defined by the range of individually demanded services and the lowest price. The 95% confidence interval of optimal share is only(0,159; 0,171). Our next analyses narrowed the studied sample to filter off the geographical differentiation influence. We found slight improvement in both optimal choice share and the difference between the costs paid and the costs of o

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    European financial systems 2015

  • ISBN

    978-80-210-7962-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    528-535

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno, CZECH REPUBLIC

  • Datum konání akce

    18. 6. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000370679200070