Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Open-ended or closed-ended questions in didactic tests of mathematics ?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F13%3A33143781" target="_blank" >RIV/61989592:15310/13:33143781 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989592:15410/13:33143781

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Open-ended or closed-ended questions in didactic tests of mathematics ?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The topic of didactic tests is currently very discussed by teachers and pedagogical experts. There are described the methods as well as process and results of research connected with this problem in mathematical education at primary school there. The aimof the research was to answer the question: Are pupils more successful solving the test with open-ended or closed-ended questions ? Using statistic test of significance there was validated hypothesis that the kind of questions does not play any significant role in the fruitfulness of solving the tests.

  • Název v anglickém jazyce

    Open-ended or closed-ended questions in didactic tests of mathematics ?

  • Popis výsledku anglicky

    The topic of didactic tests is currently very discussed by teachers and pedagogical experts. There are described the methods as well as process and results of research connected with this problem in mathematical education at primary school there. The aimof the research was to answer the question: Are pupils more successful solving the test with open-ended or closed-ended questions ? Using statistic test of significance there was validated hypothesis that the kind of questions does not play any significant role in the fruitfulness of solving the tests.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    XXXI International Colloquium on the Management of Educational Process

  • ISBN

    978-80-7231-923-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    1-7

  • Název nakladatele

    Univerzita obrany Brno

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    20. 6. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku