Open-ended or closed-ended questions in didactic tests of mathematics ?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F13%3A33143781" target="_blank" >RIV/61989592:15310/13:33143781 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61989592:15410/13:33143781
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Open-ended or closed-ended questions in didactic tests of mathematics ?
Popis výsledku v původním jazyce
The topic of didactic tests is currently very discussed by teachers and pedagogical experts. There are described the methods as well as process and results of research connected with this problem in mathematical education at primary school there. The aimof the research was to answer the question: Are pupils more successful solving the test with open-ended or closed-ended questions ? Using statistic test of significance there was validated hypothesis that the kind of questions does not play any significant role in the fruitfulness of solving the tests.
Název v anglickém jazyce
Open-ended or closed-ended questions in didactic tests of mathematics ?
Popis výsledku anglicky
The topic of didactic tests is currently very discussed by teachers and pedagogical experts. There are described the methods as well as process and results of research connected with this problem in mathematical education at primary school there. The aimof the research was to answer the question: Are pupils more successful solving the test with open-ended or closed-ended questions ? Using statistic test of significance there was validated hypothesis that the kind of questions does not play any significant role in the fruitfulness of solving the tests.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
XXXI International Colloquium on the Management of Educational Process
ISBN
978-80-7231-923-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
1-7
Název nakladatele
Univerzita obrany Brno
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
20. 6. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—