ON OPEN-ENDED AND CLOSED-ENDED QUESTIONS IN DIDACTIC TESTS OF MATHEMATICS
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F11%3A10222093" target="_blank" >RIV/61989592:15310/11:10222093 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61989592:15410/11:10222093
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
ON OPEN-ENDED AND CLOSED-ENDED QUESTIONS IN DIDACTIC TESTS OF MATHEMATICS
Popis výsledku v původním jazyce
Since educational assessment of pupils is one of the most important activities in educational process the topic of didactic tests is currently very discussed by teachers and pedagogical experts. There exist a lot of factors that have effect on quality ofthe didactic test. One of them is a kind of test questions (open-ended or closed-ended). There are described the methods as well as process and results of research connected with this problem in mathematical education at elementary school there.
Název v anglickém jazyce
ON OPEN-ENDED AND CLOSED-ENDED QUESTIONS IN DIDACTIC TESTS OF MATHEMATICS
Popis výsledku anglicky
Since educational assessment of pupils is one of the most important activities in educational process the topic of didactic tests is currently very discussed by teachers and pedagogical experts. There exist a lot of factors that have effect on quality ofthe didactic test. One of them is a kind of test questions (open-ended or closed-ended). There are described the methods as well as process and results of research connected with this problem in mathematical education at elementary school there.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Science education in a changing society - 2011
ISSN
1822-7864
e-ISSN
—
Svazek periodika
2
Číslo periodika v rámci svazku
28
Stát vydavatele periodika
LT - Litevská republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
114-122
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—