Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Applying GIS to Conservation Education: Case Study Litovelské Pomoraví PLA (Czech Republic).

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F13%3A33145947" target="_blank" >RIV/61989592:15310/13:33145947 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989592:15410/13:33145947

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Applying GIS to Conservation Education: Case Study Litovelské Pomoraví PLA (Czech Republic).

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The authors of this paper implemented a research at the Pedagogical Faculty of the Palacky University in Olomouc, investigating the opinions of the graduates of natural history pedagogy on the importance of the didactics of biology and environmental education during their undergraduate university studies. The research results pointed out the existing deficiencies in undergraduate training of future teachers of natural history and the lecturers of environmental education. The research results have also brought forward ideas for designing the ENVIRUP project, which was primarily focused on innovations in field didactics and environmental education. A part of the ENVIRUP project was the creation of the so-called Virtual Library of Litovelské Pomoraví. This protected landscape area is located near Olomouc and it, therefore, serves as a destination for science excursions of university students from Olomouc as well as a study area where students of natural history and environmental education

  • Název v anglickém jazyce

    Applying GIS to Conservation Education: Case Study Litovelské Pomoraví PLA (Czech Republic).

  • Popis výsledku anglicky

    The authors of this paper implemented a research at the Pedagogical Faculty of the Palacky University in Olomouc, investigating the opinions of the graduates of natural history pedagogy on the importance of the didactics of biology and environmental education during their undergraduate university studies. The research results pointed out the existing deficiencies in undergraduate training of future teachers of natural history and the lecturers of environmental education. The research results have also brought forward ideas for designing the ENVIRUP project, which was primarily focused on innovations in field didactics and environmental education. A part of the ENVIRUP project was the creation of the so-called Virtual Library of Litovelské Pomoraví. This protected landscape area is located near Olomouc and it, therefore, serves as a destination for science excursions of university students from Olomouc as well as a study area where students of natural history and environmental education

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Advances in Education Research

  • ISSN

    2160-1070

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    28

  • Číslo periodika v rámci svazku

    Prosinec

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    67-72

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus