Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The role of hill-shading in tourist maps

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F14%3A33151934" target="_blank" >RIV/61989592:15310/14:33151934 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The role of hill-shading in tourist maps

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper is focused on eye-tracking evaluation of two variants of Czech online tourist maps. Terrain in the first type of maps was depicted with contour lines and elevation points only. In the second type of maps, visualization was enhanced by hill-shading. The purpose of the case study was to evaluate if the hill-shading helps users with better imagination of the terrain. The experiment was complemented with a short questionnaire focused on users' subjective opinion about suitability and aesthetics ofboth map types. The task was to find out one particular place (village or hill) in the map as fast as possible and mark it with the mouse. Two aspects were investigated - if hill-shading helps users to find the hill, and at the same time, if the hill-shading make it more difficult to find the village. The data were analysed statistically and with the use of visual analytics methods. Preliminary results denotes that respondents prefer shaded maps from the aesthetics point of view, but th

  • Název v anglickém jazyce

    The role of hill-shading in tourist maps

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is focused on eye-tracking evaluation of two variants of Czech online tourist maps. Terrain in the first type of maps was depicted with contour lines and elevation points only. In the second type of maps, visualization was enhanced by hill-shading. The purpose of the case study was to evaluate if the hill-shading helps users with better imagination of the terrain. The experiment was complemented with a short questionnaire focused on users' subjective opinion about suitability and aesthetics ofboth map types. The task was to find out one particular place (village or hill) in the map as fast as possible and mark it with the mouse. Two aspects were investigated - if hill-shading helps users to find the hill, and at the same time, if the hill-shading make it more difficult to find the village. The data were analysed statistically and with the use of visual analytics methods. Preliminary results denotes that respondents prefer shaded maps from the aesthetics point of view, but th

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.20.0170" target="_blank" >EE2.3.20.0170: Budování výzkumně-vzdělávacího týmu v oblasti modelování přírodních jevů a využití geoinformačních systémů, s vazbou na zapojení do mezinárodních sítí a programů.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ET4S 2014 Eye Tracking for Spatial Research

  • ISBN

  • ISSN

    1613-0073

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    17-21

  • Název nakladatele

    Rheinisch-Westfaelische Technische Hochschule Aachen

  • Místo vydání

    Aachen

  • Místo konání akce

    Wien

  • Datum konání akce

    23. 9. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku