Jak učit ochranu přírody a environmentální výchovu?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F15%3A33155225" target="_blank" >RIV/61989592:15310/15:33155225 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61989592:15410/15:33155225
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Jak učit ochranu přírody a environmentální výchovu?
Popis výsledku v původním jazyce
Autoři tohoto článku realizovali v r. 2009 šířeji založený dotazníkový výzkum názorů absolventů učitelství přírodopisu na význam ochrany přírody a environmentální výchovy během jejich pregraduálního vysokoškolského studia. Výsledky výzkumu poukázaly na některé dosavadní mezery a nedostatky v pregraduální výuce ochrany přírody a environmentální výchovy a přinesly zajímavé podněty pro inovaci pregraduálního univerzitního vzdělávání. S využitím výsledků tohoto dotazníkového šetření byly na Univerzitě Palackého v Olomouci následně koncipovány dva vzájemně navazující vzdělávací projekty v Operačním programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost, zaměřené na vysokoškolské studenty. Tento článek stručně představuje výsledky výzkumu a jeho aplikaci v projektové inovaci vysokoškolského vzdělávání ochrany přírody a environmentální výchovy pro vzdělávání studentů učitelství biologie ve spolupráci několika českých univerzit a za účasti zahraničních lektorů.
Název v anglickém jazyce
How to learn a Conservation Biology and Envirovmental Education?
Popis výsledku anglicky
The authors conducted a survey among graduates of Master's courses in Teacher Education in Biology and Applied Ecology to determine their opinions on the importance of biology, ecology and environmental education during their pre-graduate studies. Results of the survey indicated some existing deficiencies in pre-graduate teaching of biology, ecology and environmental education and raised suggestions for innovation. The survey of 119 respondents was conducted in 2009. Most respondents consider the benefit of their pre-graduate education degree sufficient for their own knowledge in biology, while considering the benefit of pre-graduate course for their own pedagogic and didactic competencies a small one. The survey proved that most graduates of Teacher Education in Biology and Applied Ecology studies rank the subject of biology didactics among the key modules of their pre-graduate degree course and identified several strengths and weaknesses in the teaching of biology didactics. Responde
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Quaestiones rerum naturalium
ISSN
1339-7907
e-ISSN
—
Svazek periodika
2
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
44-55
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—