Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Jak učit ochranu přírody a environmentální výchovu?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F15%3A33155225" target="_blank" >RIV/61989592:15310/15:33155225 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989592:15410/15:33155225

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Jak učit ochranu přírody a environmentální výchovu?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Autoři tohoto článku realizovali v r. 2009 šířeji založený dotazníkový výzkum názorů absolventů učitelství přírodopisu na význam ochrany přírody a environmentální výchovy během jejich pregraduálního vysokoškolského studia. Výsledky výzkumu poukázaly na některé dosavadní mezery a nedostatky v pregraduální výuce ochrany přírody a environmentální výchovy a přinesly zajímavé podněty pro inovaci pregraduálního univerzitního vzdělávání. S využitím výsledků tohoto dotazníkového šetření byly na Univerzitě Palackého v Olomouci následně koncipovány dva vzájemně navazující vzdělávací projekty v Operačním programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost, zaměřené na vysokoškolské studenty. Tento článek stručně představuje výsledky výzkumu a jeho aplikaci v projektové inovaci vysokoškolského vzdělávání ochrany přírody a environmentální výchovy pro vzdělávání studentů učitelství biologie ve spolupráci několika českých univerzit a za účasti zahraničních lektorů.

  • Název v anglickém jazyce

    How to learn a Conservation Biology and Envirovmental Education?

  • Popis výsledku anglicky

    The authors conducted a survey among graduates of Master's courses in Teacher Education in Biology and Applied Ecology to determine their opinions on the importance of biology, ecology and environmental education during their pre-graduate studies. Results of the survey indicated some existing deficiencies in pre-graduate teaching of biology, ecology and environmental education and raised suggestions for innovation. The survey of 119 respondents was conducted in 2009. Most respondents consider the benefit of their pre-graduate education degree sufficient for their own knowledge in biology, while considering the benefit of pre-graduate course for their own pedagogic and didactic competencies a small one. The survey proved that most graduates of Teacher Education in Biology and Applied Ecology studies rank the subject of biology didactics among the key modules of their pre-graduate degree course and identified several strengths and weaknesses in the teaching of biology didactics. Responde

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Quaestiones rerum naturalium

  • ISSN

    1339-7907

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    44-55

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus