Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teaching Database Systems Using a Practical Example

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F16%3A33158995" target="_blank" >RIV/61989592:15310/16:33158995 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://link.springer.com/article/10.1007/s12145-015-0241-3" target="_blank" >http://link.springer.com/article/10.1007/s12145-015-0241-3</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/s12145-015-0241-3" target="_blank" >10.1007/s12145-015-0241-3</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teaching Database Systems Using a Practical Example

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article describes how practical lectures can be innovated by the experience of a practical case study. The design and implementation of the geographical information system BotanGIS brought several innovations to the study branch Geoinformatics at the Faculty of Science of Palacky University in Olomouc. This article deals mainly with introducing a new practical example into the course Database Systems. This new theme explains the design and inner structure of the relational database BotanGIS. The valuable contribution lies in the way a real database example from practice is explained to the students in the process of education. The instruction started with a visit to the botanical garden and the collection greenhouses. Subsequently, students worked at a computer laboratory, trying to find some information about plants by various queries in the botanical portal BotanGIS. Finally, a detailed model of the relational database was explained. The teacher's experience enriched the students' knowledge in the field of the conceptual database design.

  • Název v anglickém jazyce

    Teaching Database Systems Using a Practical Example

  • Popis výsledku anglicky

    This article describes how practical lectures can be innovated by the experience of a practical case study. The design and implementation of the geographical information system BotanGIS brought several innovations to the study branch Geoinformatics at the Faculty of Science of Palacky University in Olomouc. This article deals mainly with introducing a new practical example into the course Database Systems. This new theme explains the design and inner structure of the relational database BotanGIS. The valuable contribution lies in the way a real database example from practice is explained to the students in the process of education. The instruction started with a visit to the botanical garden and the collection greenhouses. Subsequently, students worked at a computer laboratory, trying to find some information about plants by various queries in the botanical portal BotanGIS. Finally, a detailed model of the relational database was explained. The teacher's experience enriched the students' knowledge in the field of the conceptual database design.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.20.0170" target="_blank" >EE2.3.20.0170: Budování výzkumně-vzdělávacího týmu v oblasti modelování přírodních jevů a využití geoinformačních systémů, s vazbou na zapojení do mezinárodních sítí a programů.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Earth Science Informatics

  • ISSN

    1865-0473

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    DE - Spolková republika Německo

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    215-224

  • Kód UT WoS článku

    000376455900006

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84944699463