Teaching Database Systems Using a Practical Example
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F16%3A33158995" target="_blank" >RIV/61989592:15310/16:33158995 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://link.springer.com/article/10.1007/s12145-015-0241-3" target="_blank" >http://link.springer.com/article/10.1007/s12145-015-0241-3</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/s12145-015-0241-3" target="_blank" >10.1007/s12145-015-0241-3</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Teaching Database Systems Using a Practical Example
Popis výsledku v původním jazyce
This article describes how practical lectures can be innovated by the experience of a practical case study. The design and implementation of the geographical information system BotanGIS brought several innovations to the study branch Geoinformatics at the Faculty of Science of Palacky University in Olomouc. This article deals mainly with introducing a new practical example into the course Database Systems. This new theme explains the design and inner structure of the relational database BotanGIS. The valuable contribution lies in the way a real database example from practice is explained to the students in the process of education. The instruction started with a visit to the botanical garden and the collection greenhouses. Subsequently, students worked at a computer laboratory, trying to find some information about plants by various queries in the botanical portal BotanGIS. Finally, a detailed model of the relational database was explained. The teacher's experience enriched the students' knowledge in the field of the conceptual database design.
Název v anglickém jazyce
Teaching Database Systems Using a Practical Example
Popis výsledku anglicky
This article describes how practical lectures can be innovated by the experience of a practical case study. The design and implementation of the geographical information system BotanGIS brought several innovations to the study branch Geoinformatics at the Faculty of Science of Palacky University in Olomouc. This article deals mainly with introducing a new practical example into the course Database Systems. This new theme explains the design and inner structure of the relational database BotanGIS. The valuable contribution lies in the way a real database example from practice is explained to the students in the process of education. The instruction started with a visit to the botanical garden and the collection greenhouses. Subsequently, students worked at a computer laboratory, trying to find some information about plants by various queries in the botanical portal BotanGIS. Finally, a detailed model of the relational database was explained. The teacher's experience enriched the students' knowledge in the field of the conceptual database design.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.20.0170" target="_blank" >EE2.3.20.0170: Budování výzkumně-vzdělávacího týmu v oblasti modelování přírodních jevů a využití geoinformačních systémů, s vazbou na zapojení do mezinárodních sítí a programů.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Earth Science Informatics
ISSN
1865-0473
e-ISSN
—
Svazek periodika
9
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
DE - Spolková republika Německo
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
215-224
Kód UT WoS článku
000376455900006
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-84944699463