O možnostech využití formální analýzy konceptů v matematickém vzdělávání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F16%3A33159021" target="_blank" >RIV/61989592:15310/16:33159021 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
O možnostech využití formální analýzy konceptů v matematickém vzdělávání
Popis výsledku v původním jazyce
Formální analýza konceptů (FCA) představuje univerzálně použitelnou metodu analýzy tabulkových dat využívající vlastností tzv. konceptuálních svazů. Článek naznačuje některé možnosti využití této metody v matematickém vzdělávání, zejména při podpoře pojmotvorn ého procesu, posílení mezipředmětových vztahů, modelování konceptuálních obtížností ve vzdělávacím procesu, tvorbě systému vzdělávacích cílů, klasifikaci učebnic a přípravě a analýze zkušebních materiálů.
Název v anglickém jazyce
On Possibilities of Application of Formal Concepts Analysis in Mathematical Education
Popis výsledku anglicky
Formal concept analysis (FCA) represents universally applicable method for table data analysis based on properties of so-called conceptual lattices. The paper shows some possibilities of application FCA within mathematical education, namely for support of concept creating process and interdisciplinar relations, simulation of concept difficulties in educational process, creating of educational objectives system, textbooks classification and preparing and analysis of exam materials.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník abstraktů a elektronických verzí recenzovaných příspěvků na CD-ROMu XXXIV. mezinárodní kolokvium o řízení vzdělávacího procesu
ISBN
978-80-7231-460-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
20
Název nakladatele
Univerzita obrany
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
26. 5. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—