Using Formal Concept Analysis for Classification of Literal Symbols in School Algebra
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F18%3A73592066" target="_blank" >RIV/61989592:15310/18:73592066 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Using Formal Concept Analysis for Classification of Literal Symbols in School Algebra
Popis výsledku v původním jazyce
Formal concept analysis (FCA) represents universally applicable method for table data analysis based on properties of so-called concept lattices. The paper is focused on some possibilities of application FCA within science education, namely for classification and consequently for support of concept creating process and modelling conceptual difficulties with literal symbols in school algebra. The described FCA method can be used for creating of hierarchical structure of concepts within any scientific branch.
Název v anglickém jazyce
Using Formal Concept Analysis for Classification of Literal Symbols in School Algebra
Popis výsledku anglicky
Formal concept analysis (FCA) represents universally applicable method for table data analysis based on properties of so-called concept lattices. The paper is focused on some possibilities of application FCA within science education, namely for classification and consequently for support of concept creating process and modelling conceptual difficulties with literal symbols in school algebra. The described FCA method can be used for creating of hierarchical structure of concepts within any scientific branch.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Matematika, informační technologie a aplikované vědy (MITAV 2018)
ISBN
978-80-7582-065-5
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
103-113
Název nakladatele
Univerzita obrany
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
14. 6. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—