Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The impact of experiments in physics lessons – “Why, when, how often?”

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F19%3A73597249" target="_blank" >RIV/61989592:15310/19:73597249 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1063/1.5124751" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1063/1.5124751</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1063/1.5124751" target="_blank" >10.1063/1.5124751</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The impact of experiments in physics lessons – “Why, when, how often?”

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Practical activities are an essential component of science teaching and learning. Nowadays the majority of school laboratories is well equipped with experimental devices and computer based experiment systems (Vernier, Pasco). The key question of our research is, whether using all this equipment make teaching physics more effective. The aim of the paper is to discuss the efficiency of laboratory work and experiments provided by teachers so as by learners at various types of schools. What strategies within the use of experiments we need to develop or enrich students&apos; scientific knowledge? Examples how to design learning outcomes of hands on experiments so as computer based experiments in the content of school curricula will be presented.

  • Název v anglickém jazyce

    The impact of experiments in physics lessons – “Why, when, how often?”

  • Popis výsledku anglicky

    Practical activities are an essential component of science teaching and learning. Nowadays the majority of school laboratories is well equipped with experimental devices and computer based experiment systems (Vernier, Pasco). The key question of our research is, whether using all this equipment make teaching physics more effective. The aim of the paper is to discuss the efficiency of laboratory work and experiments provided by teachers so as by learners at various types of schools. What strategies within the use of experiments we need to develop or enrich students&apos; scientific knowledge? Examples how to design learning outcomes of hands on experiments so as computer based experiments in the content of school curricula will be presented.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    AIP Conference Proceedings 2152

  • ISBN

    978-0-7354-1897-4

  • ISSN

    0094-243X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    "030007-1"-"030007-7"

  • Název nakladatele

    American Institute of Physics

  • Místo vydání

    New York

  • Místo konání akce

    Terchová, Slovensko

  • Datum konání akce

    9. 10. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku