The impact of experiments in physics lessons – “Why, when, how often?”
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F19%3A73597249" target="_blank" >RIV/61989592:15310/19:73597249 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1063/1.5124751" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1063/1.5124751</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1063/1.5124751" target="_blank" >10.1063/1.5124751</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The impact of experiments in physics lessons – “Why, when, how often?”
Popis výsledku v původním jazyce
Practical activities are an essential component of science teaching and learning. Nowadays the majority of school laboratories is well equipped with experimental devices and computer based experiment systems (Vernier, Pasco). The key question of our research is, whether using all this equipment make teaching physics more effective. The aim of the paper is to discuss the efficiency of laboratory work and experiments provided by teachers so as by learners at various types of schools. What strategies within the use of experiments we need to develop or enrich students' scientific knowledge? Examples how to design learning outcomes of hands on experiments so as computer based experiments in the content of school curricula will be presented.
Název v anglickém jazyce
The impact of experiments in physics lessons – “Why, when, how often?”
Popis výsledku anglicky
Practical activities are an essential component of science teaching and learning. Nowadays the majority of school laboratories is well equipped with experimental devices and computer based experiment systems (Vernier, Pasco). The key question of our research is, whether using all this equipment make teaching physics more effective. The aim of the paper is to discuss the efficiency of laboratory work and experiments provided by teachers so as by learners at various types of schools. What strategies within the use of experiments we need to develop or enrich students' scientific knowledge? Examples how to design learning outcomes of hands on experiments so as computer based experiments in the content of school curricula will be presented.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
AIP Conference Proceedings 2152
ISBN
978-0-7354-1897-4
ISSN
0094-243X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
"030007-1"-"030007-7"
Název nakladatele
American Institute of Physics
Místo vydání
New York
Místo konání akce
Terchová, Slovensko
Datum konání akce
9. 10. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—