Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Emphasizing the Impact of Experiments in Physics Lessons – “Why, When, How Often?”

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F21%3A73606420" target="_blank" >RIV/61989592:15310/21:73606420 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333186306" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333186306</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.9734/bpi/cpcs/v9/7584D" target="_blank" >10.9734/bpi/cpcs/v9/7584D</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Emphasizing the Impact of Experiments in Physics Lessons – “Why, When, How Often?”

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Practical activities are an essential component of science teaching and learning. Nowadays the majority of school laboratories is well equipped with experimental devices and computer based experiment systems (Vernier, Pasco). The key question of our research is, whether using all this equipment make teaching physics more effective. The aim of the paper is to discuss the efficiency of laboratory work and experiments provided by teachers so as by learners at various types of schools. Physics is an experimental science and laboratory work is the most important way how to verify the theoretical concepts. Students so as researchers must have an opportunity to judge their ideas. What strategies within the use of experiments we need to develop or enrich students´ scientific knowledge? Examples how to design learning outcomes of hands on experiments so as computer based experiments in the content of school curricula will be presented.

  • Název v anglickém jazyce

    Emphasizing the Impact of Experiments in Physics Lessons – “Why, When, How Often?”

  • Popis výsledku anglicky

    Practical activities are an essential component of science teaching and learning. Nowadays the majority of school laboratories is well equipped with experimental devices and computer based experiment systems (Vernier, Pasco). The key question of our research is, whether using all this equipment make teaching physics more effective. The aim of the paper is to discuss the efficiency of laboratory work and experiments provided by teachers so as by learners at various types of schools. Physics is an experimental science and laboratory work is the most important way how to verify the theoretical concepts. Students so as researchers must have an opportunity to judge their ideas. What strategies within the use of experiments we need to develop or enrich students´ scientific knowledge? Examples how to design learning outcomes of hands on experiments so as computer based experiments in the content of school curricula will be presented.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Current Perspectives on Chemical Sciences Vol. 9

  • ISBN

    978-93-90768-66-0

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    105-114

  • Počet stran knihy

    160

  • Název nakladatele

    Book Publisher International

  • Místo vydání

    London

  • Kód UT WoS kapitoly