Teaching Physics With Realistic Context
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F20%3A73602145" target="_blank" >RIV/61989592:15310/20:73602145 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.iosrjournals.org/iosr-jrme/papers/Vol-10%20Issue-6/Series-2/D1006022935.pdf" target="_blank" >http://www.iosrjournals.org/iosr-jrme/papers/Vol-10%20Issue-6/Series-2/D1006022935.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.9790/7388-1006022935" target="_blank" >10.9790/7388-1006022935</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Teaching Physics With Realistic Context
Popis výsledku v původním jazyce
In this paper the module Physics in the kitchen is presented. This module can be considered as an example how to teach physics in connection with real life problems. This material includes knowledge of mathematics, science (physics, chemistry) and technique. Two basic parts of this problem are presented – energy consumption in the kitchen and properties of fluids used in the kitchen. The methodology of this module responds with the objectives of STEM (science, technique, engineering, mathematics) education. All practical activities can be provided in the school (classroom or laboratory) and at home.
Název v anglickém jazyce
Teaching Physics With Realistic Context
Popis výsledku anglicky
In this paper the module Physics in the kitchen is presented. This module can be considered as an example how to teach physics in connection with real life problems. This material includes knowledge of mathematics, science (physics, chemistry) and technique. Two basic parts of this problem are presented – energy consumption in the kitchen and properties of fluids used in the kitchen. The methodology of this module responds with the objectives of STEM (science, technique, engineering, mathematics) education. All practical activities can be provided in the school (classroom or laboratory) and at home.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
IOSR Journal of Research & Method in Education
ISSN
2320-737X
e-ISSN
—
Svazek periodika
10
Číslo periodika v rámci svazku
6
Stát vydavatele periodika
IN - Indická republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
29-35
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—