Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teaching Physics With Realistic Context

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F20%3A73602145" target="_blank" >RIV/61989592:15310/20:73602145 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.iosrjournals.org/iosr-jrme/papers/Vol-10%20Issue-6/Series-2/D1006022935.pdf" target="_blank" >http://www.iosrjournals.org/iosr-jrme/papers/Vol-10%20Issue-6/Series-2/D1006022935.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.9790/7388-1006022935" target="_blank" >10.9790/7388-1006022935</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teaching Physics With Realistic Context

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this paper the module Physics in the kitchen is presented. This module can be considered as an example how to teach physics in connection with real life problems. This material includes knowledge of mathematics, science (physics, chemistry) and technique. Two basic parts of this problem are presented – energy consumption in the kitchen and properties of fluids used in the kitchen. The methodology of this module responds with the objectives of STEM (science, technique, engineering, mathematics) education. All practical activities can be provided in the school (classroom or laboratory) and at home.

  • Název v anglickém jazyce

    Teaching Physics With Realistic Context

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper the module Physics in the kitchen is presented. This module can be considered as an example how to teach physics in connection with real life problems. This material includes knowledge of mathematics, science (physics, chemistry) and technique. Two basic parts of this problem are presented – energy consumption in the kitchen and properties of fluids used in the kitchen. The methodology of this module responds with the objectives of STEM (science, technique, engineering, mathematics) education. All practical activities can be provided in the school (classroom or laboratory) and at home.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    IOSR Journal of Research &amp; Method in Education

  • ISSN

    2320-737X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    IN - Indická republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    29-35

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus