Impact of social media and modern IT applications on visitor numbers in protected landscape areas – case studies from popular places in PLA Beskydy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F21%3A73610192" target="_blank" >RIV/61989592:15310/21:73610192 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333190079" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333190079</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Impact of social media and modern IT applications on visitor numbers in protected landscape areas – case studies from popular places in PLA Beskydy
Popis výsledku v původním jazyce
Social media (Facebook, Instagram, etc.), as new age media, have high potential to influence public opinion, setting popular trends, and affect distribution in the area and behavior of the masses. The same also applies in the field of nature conservation. It turns out that social media content can motivate the general public to visit a Protected Landscape Area and also has an impact on visitors’ behavior in destination, respecting its conservation conditions, etc. Therefore utilization of social media content should take a certain place in management of attendance of Protected Landscape Areas. This article introduces some specific examples of social media content impact on tourism in popular places in Beskydy PLA.
Název v anglickém jazyce
Impact of social media and modern IT applications on visitor numbers in protected landscape areas – case studies from popular places in PLA Beskydy
Popis výsledku anglicky
Social media (Facebook, Instagram, etc.), as new age media, have high potential to influence public opinion, setting popular trends, and affect distribution in the area and behavior of the masses. The same also applies in the field of nature conservation. It turns out that social media content can motivate the general public to visit a Protected Landscape Area and also has an impact on visitors’ behavior in destination, respecting its conservation conditions, etc. Therefore utilization of social media content should take a certain place in management of attendance of Protected Landscape Areas. This article introduces some specific examples of social media content impact on tourism in popular places in Beskydy PLA.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10619 - Biodiversity conservation
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Public recreation and landscape protection - with sense hand in hand
ISBN
978-80-7509-779-8
ISSN
2336-6311
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
266-270
Název nakladatele
Mendelova univerzita v Brně
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Křtiny
Datum konání akce
10. 5. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—