Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Impact of social media and modern IT applications on visitor numbers in protected landscape areas – case studies from popular places in PLA Beskydy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F21%3A73610192" target="_blank" >RIV/61989592:15310/21:73610192 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333190079" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333190079</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Impact of social media and modern IT applications on visitor numbers in protected landscape areas – case studies from popular places in PLA Beskydy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Social media (Facebook, Instagram, etc.), as new age media, have high potential to influence public opinion, setting popular trends, and affect distribution in the area and behavior of the masses. The same also applies in the field of nature conservation. It turns out that social media content can motivate the general public to visit a Protected Landscape Area and also has an impact on visitors’ behavior in destination, respecting its conservation conditions, etc. Therefore utilization of social media content should take a certain place in management of attendance of Protected Landscape Areas. This article introduces some specific examples of social media content impact on tourism in popular places in Beskydy PLA.

  • Název v anglickém jazyce

    Impact of social media and modern IT applications on visitor numbers in protected landscape areas – case studies from popular places in PLA Beskydy

  • Popis výsledku anglicky

    Social media (Facebook, Instagram, etc.), as new age media, have high potential to influence public opinion, setting popular trends, and affect distribution in the area and behavior of the masses. The same also applies in the field of nature conservation. It turns out that social media content can motivate the general public to visit a Protected Landscape Area and also has an impact on visitors’ behavior in destination, respecting its conservation conditions, etc. Therefore utilization of social media content should take a certain place in management of attendance of Protected Landscape Areas. This article introduces some specific examples of social media content impact on tourism in popular places in Beskydy PLA.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10619 - Biodiversity conservation

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Public recreation and landscape protection - with sense hand in hand

  • ISBN

    978-80-7509-779-8

  • ISSN

    2336-6311

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    266-270

  • Název nakladatele

    Mendelova univerzita v Brně

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Křtiny

  • Datum konání akce

    10. 5. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku