Caracteristics of microfinance tools: Case study on Wakulima Maendeleo Group and ADS Nyanza
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F21%3A73610961" target="_blank" >RIV/61989592:15310/21:73610961 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/mmk_2021.pdf" target="_blank" >https://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/mmk_2021.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Caracteristics of microfinance tools: Case study on Wakulima Maendeleo Group and ADS Nyanza
Popis výsledku v původním jazyce
Microfinance institutions and the products they offer should, according to the theory, empower disadvantaged households to improve the quality of life of their members at the micro level. At the macro level, microfinance is seen as a strategic tool in the fight against poverty. The impacts of basic microfinance products (microinsurance, microcredits, micro-savings and small-scale financial transfers) are not always undeniably transparent. This paper compares the characteristics of microfinance products from the viewpoints of clients and management of the organizations Wakulima Maendeleo Group in Tanzania, and ADS Nyanza in Kenya.
Název v anglickém jazyce
Caracteristics of microfinance tools: Case study on Wakulima Maendeleo Group and ADS Nyanza
Popis výsledku anglicky
Microfinance institutions and the products they offer should, according to the theory, empower disadvantaged households to improve the quality of life of their members at the micro level. At the macro level, microfinance is seen as a strategic tool in the fight against poverty. The impacts of basic microfinance products (microinsurance, microcredits, micro-savings and small-scale financial transfers) are not always undeniably transparent. This paper compares the characteristics of microfinance products from the viewpoints of clients and management of the organizations Wakulima Maendeleo Group in Tanzania, and ADS Nyanza in Kenya.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50701 - Cultural and economic geography
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Recenzovaný sborník příspěvků mezinárodní vědecké konference
ISBN
978-80-87952-35-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
161-168
Název nakladatele
MAGNANIMITAS, Hradec Králové
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
20. 12. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—