Map guide for botanical gardens: multidisciplinary and educational storytelling
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F22%3A73607587" target="_blank" >RIV/61989592:15310/22:73607587 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/03098265.2021.1901075?journalCode=cjgh20" target="_blank" >https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/03098265.2021.1901075?journalCode=cjgh20</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1080/03098265.2021.1901075" target="_blank" >10.1080/03098265.2021.1901075</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Map guide for botanical gardens: multidisciplinary and educational storytelling
Popis výsledku v původním jazyce
The article presents the authors’ experiences in designing a storytelling map guide for the botanical gardens of Palacký University, Czech Republic, from a pedagogical point of view. The authors introduce a three-pillared original concept. The overall educational contribution is a combination of educational, thematic and technological knowledge which supports successful engagement in the storytelling process. In the Storytelling Map Guide for the Botanical Gardens and Greenhouse Collections, the frst pillar represents the educational aspect. Botanical knowledge and familiarity with the study area, i.e. the Palacký University Botanical Gardens, represent the thematic pillar. The technological pillar is covered by knowledge of software, cartography and application design skills, including an overview of contemporary storytelling applications. Finally, the educational impact and benefts to students of geoinformatics are discussed.
Název v anglickém jazyce
Map guide for botanical gardens: multidisciplinary and educational storytelling
Popis výsledku anglicky
The article presents the authors’ experiences in designing a storytelling map guide for the botanical gardens of Palacký University, Czech Republic, from a pedagogical point of view. The authors introduce a three-pillared original concept. The overall educational contribution is a combination of educational, thematic and technological knowledge which supports successful engagement in the storytelling process. In the Storytelling Map Guide for the Botanical Gardens and Greenhouse Collections, the frst pillar represents the educational aspect. Botanical knowledge and familiarity with the study area, i.e. the Palacký University Botanical Gardens, represent the thematic pillar. The technological pillar is covered by knowledge of software, cartography and application design skills, including an overview of contemporary storytelling applications. Finally, the educational impact and benefts to students of geoinformatics are discussed.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
JOURNAL OF GEOGRAPHY IN HIGHER EDUCATION
ISSN
0309-8265
e-ISSN
1466-1845
Svazek periodika
46
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
22
Strana od-do
262-283
Kód UT WoS článku
000629563500001
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85102726507