Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Map guide for botanical gardens: multidisciplinary and educational storytelling

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F22%3A73607587" target="_blank" >RIV/61989592:15310/22:73607587 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/03098265.2021.1901075?journalCode=cjgh20" target="_blank" >https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/03098265.2021.1901075?journalCode=cjgh20</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/03098265.2021.1901075" target="_blank" >10.1080/03098265.2021.1901075</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Map guide for botanical gardens: multidisciplinary and educational storytelling

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article presents the authors’ experiences in designing a storytelling map guide for the botanical gardens of Palacký University, Czech Republic, from a pedagogical point of view. The authors introduce a three-pillared original concept. The overall educational contribution is a combination of educational, thematic and technological knowledge which supports successful engagement in the storytelling process. In the Storytelling Map Guide for the Botanical Gardens and Greenhouse Collections, the frst pillar represents the educational aspect. Botanical knowledge and familiarity with the study area, i.e. the Palacký University Botanical Gardens, represent the thematic pillar. The technological pillar is covered by knowledge of software, cartography and application design skills, including an overview of contemporary storytelling applications. Finally, the educational impact and benefts to students of geoinformatics are discussed.

  • Název v anglickém jazyce

    Map guide for botanical gardens: multidisciplinary and educational storytelling

  • Popis výsledku anglicky

    The article presents the authors’ experiences in designing a storytelling map guide for the botanical gardens of Palacký University, Czech Republic, from a pedagogical point of view. The authors introduce a three-pillared original concept. The overall educational contribution is a combination of educational, thematic and technological knowledge which supports successful engagement in the storytelling process. In the Storytelling Map Guide for the Botanical Gardens and Greenhouse Collections, the frst pillar represents the educational aspect. Botanical knowledge and familiarity with the study area, i.e. the Palacký University Botanical Gardens, represent the thematic pillar. The technological pillar is covered by knowledge of software, cartography and application design skills, including an overview of contemporary storytelling applications. Finally, the educational impact and benefts to students of geoinformatics are discussed.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    JOURNAL OF GEOGRAPHY IN HIGHER EDUCATION

  • ISSN

    0309-8265

  • e-ISSN

    1466-1845

  • Svazek periodika

    46

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    262-283

  • Kód UT WoS článku

    000629563500001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85102726507