Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A fuzzy multi-criteria student-based model for evaluation of university lecturers´ performance

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F22%3A73616294" target="_blank" >RIV/61989592:15310/22:73616294 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2022.0403" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2022.0403</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2022.0403" target="_blank" >10.21125/edulearn.2022.0403</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A fuzzy multi-criteria student-based model for evaluation of university lecturers´ performance

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Student-based evaluation of university lecturers´ performance is a complex multi-criteria problem that contains various types of uncertainty. The uncertainty arises when the qualitative criteria are considered which makes the partial evaluation vague and when the importance of criteria cannot be described precisely. The necessity of dealing with uncertainty in student-based evaluation of lecturers´ performance leads to fuzzy decision models since fuzzy sets theory brings a suitable tool for describing and dealing with the uncertainty. In this paper, the fuzzy multi-criteria evaluation model based on the fuzzy weighted average operation will be developed for student-based lecturers´ performance evaluation. The criteria used within the model as well as their importance described by normalized fuzzy weights will be selected based on students&apos; answers in questionnaires and results from team brainstorming. An application of the constructed model will be given to illustrate a practical use of the model in student-based university lecturers´ evaluation.

  • Název v anglickém jazyce

    A fuzzy multi-criteria student-based model for evaluation of university lecturers´ performance

  • Popis výsledku anglicky

    Student-based evaluation of university lecturers´ performance is a complex multi-criteria problem that contains various types of uncertainty. The uncertainty arises when the qualitative criteria are considered which makes the partial evaluation vague and when the importance of criteria cannot be described precisely. The necessity of dealing with uncertainty in student-based evaluation of lecturers´ performance leads to fuzzy decision models since fuzzy sets theory brings a suitable tool for describing and dealing with the uncertainty. In this paper, the fuzzy multi-criteria evaluation model based on the fuzzy weighted average operation will be developed for student-based lecturers´ performance evaluation. The criteria used within the model as well as their importance described by normalized fuzzy weights will be selected based on students&apos; answers in questionnaires and results from team brainstorming. An application of the constructed model will be given to illustrate a practical use of the model in student-based university lecturers´ evaluation.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10102 - Applied mathematics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EDULEARN22 Proceedings

  • ISBN

    978-84-09-42484-9

  • ISSN

    2340-1117

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    1537-1544

  • Název nakladatele

    IATED Academy

  • Místo vydání

    Palma de Mallorca

  • Místo konání akce

    Palma de Mallorca

  • Datum konání akce

    4. 7. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku