Použití výukového modelu E-U-R a metod krirického myšlení v rámci predgraduální přípravy budoucích učitelů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F23%3A73622966" target="_blank" >RIV/61989592:15310/23:73622966 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://stella.uniba.sk/texty/PDF_MDkol_priprava_buducich_ucitelov.pdf" target="_blank" >https://stella.uniba.sk/texty/PDF_MDkol_priprava_buducich_ucitelov.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Použití výukového modelu E-U-R a metod krirického myšlení v rámci predgraduální přípravy budoucích učitelů
Popis výsledku v původním jazyce
Výzkum je zaměřen na využití metod kritického myšlení a výukového modelu E-U-R v rámci pregraduální přípravy budoucích učitelů matematiky. Hlavní výzkumnou metodou je pedagogický experiment, který byl realizován v rámci výuky didakticky zaměřeného semináře „Elementární funkce na SŠ“, určeného pro studenty 1. ročníku navazujícího magisterského studia učitelství matematiky. Dalšími využitými výzkumnými metodami byly didaktický test na ověření úrovně znalostí studentů na začátku a na konci semestru, a dále dotazník VEBUM (Vlastní efektivita budoucího učitele v matematice) zaměřený na self-efficacy studentů. V průběhu celého semestru byli studenti vyučováni prostřednictvím metod kritického myšlení a modelu E-U-R.
Název v anglickém jazyce
Use of E-U-R Teaching Model and Critical Thinking Methods in Undergraduate Preparation of Future Teachers
Popis výsledku anglicky
The research is focused on the use of critical thinking methods and E-U-R teaching model in the undergraduate preparation of future math teachers. The main research method is a pedagogical experiment, which was carried out as part of the teaching of the didactically focused seminar "Elemental Functions in High School" designed for students of the 1st year of the follow-up master´s degree of mathematics teaching. Other research methods used were a didactic test to verify students' knowledge levels at the beginning and end of the semester, as well as a VEBUM (Self-Efficacy of Pre-Service Teachers in Mathematics) questionnaire focusing on self-efficacy of students. Throughout the semester, students were taught through critical thinking techniques and E-U-R model.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Aká je a aká by mohla byť príprava budúcich učiteľov
ISBN
978-80-223-5722-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
17-26
Název nakladatele
Univerzita Komenského
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Bratislava
Datum konání akce
12. 9. 2023
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—