Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Perception of Self-Efficacy of Prospective Math Teachers at Elementary Schools

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73582430" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73582430 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333162315" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333162315</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/inted.2017.0984" target="_blank" >10.21125/inted.2017.0984</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Perception of Self-Efficacy of Prospective Math Teachers at Elementary Schools

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The trend of present-day pedagogical research studies is to examine the perception of personal teachers&apos; self-efficacy and their beliefs of their preparedness. Professional literature states that teachers with a high level of perceived self-efficacy often choose more demanding educational procedures, better withstand the pressure from the environment, have a tendency to give their students more problem-focused assignments, and pay greater attention to worse students. The above positives have led us to examine this phenomenon in prospective math teachers teaching at elementary schools who were supposed to fill out a questionnaire accommodated from the original self-efficacy scale, and modified for teaching mathematics. This questionnaire was filled out by 48 students of the subject of didactics of mathematics and 26 students of mathematics and didactics during the first lesson of the academic year 2016/2017. The return was 100%. This article has analyzed in detail the results of this research and states recommendations to use its conclusions in pre-gradual preparation of prospective teachers.

  • Název v anglickém jazyce

    The Perception of Self-Efficacy of Prospective Math Teachers at Elementary Schools

  • Popis výsledku anglicky

    The trend of present-day pedagogical research studies is to examine the perception of personal teachers&apos; self-efficacy and their beliefs of their preparedness. Professional literature states that teachers with a high level of perceived self-efficacy often choose more demanding educational procedures, better withstand the pressure from the environment, have a tendency to give their students more problem-focused assignments, and pay greater attention to worse students. The above positives have led us to examine this phenomenon in prospective math teachers teaching at elementary schools who were supposed to fill out a questionnaire accommodated from the original self-efficacy scale, and modified for teaching mathematics. This questionnaire was filled out by 48 students of the subject of didactics of mathematics and 26 students of mathematics and didactics during the first lesson of the academic year 2016/2017. The return was 100%. This article has analyzed in detail the results of this research and states recommendations to use its conclusions in pre-gradual preparation of prospective teachers.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50300 - Education

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    INTED2017 Proceedings

  • ISBN

    978-84-617-8491-2

  • ISSN

    2340-1079

  • e-ISSN

    2340-1079

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    4063-4068

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Valencia, Spain

  • Datum konání akce

    6. 3. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000413668604021