Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Evaluation of self-efficacy in prospective primary school teachers in the context of mathematics teaching

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73594141" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73594141 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.scientiasocialis.lt/pec/node/files/pdf/vol77/244-253.Dofkova_Vol.77-2_PEC.pdf" target="_blank" >http://www.scientiasocialis.lt/pec/node/files/pdf/vol77/244-253.Dofkova_Vol.77-2_PEC.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.33225/pec/19.77.244" target="_blank" >10.33225/pec/19.77.244</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Evaluation of self-efficacy in prospective primary school teachers in the context of mathematics teaching

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Positive perception of one’s efficacy among teachers is a crucial factor affecting the quality of the teaching process. Many research studies suggest that self-efficacy in prospective teachers can be acted upon. It is therefore very important to focus on the preparation of prospective teachers in the context of undergraduate courses. The objective of the research study was to identify the level of self-efficacy among primary pre-service teachers of mathematics. The research sample comprised 77 students of primary teacher training enrolled in two study programmes aged between 21 and 26 years. The results were obtained by means of a newly developed tool Self-Efficacy of Prospective Teachers in Mathematics (SEPTM), which contained 37 items. The results of the research suggest that prospective teachers assess their readiness for future mathematics teaching in a positive way and trust their own abilities to use various teaching methods and procedures.

  • Název v anglickém jazyce

    Evaluation of self-efficacy in prospective primary school teachers in the context of mathematics teaching

  • Popis výsledku anglicky

    Positive perception of one’s efficacy among teachers is a crucial factor affecting the quality of the teaching process. Many research studies suggest that self-efficacy in prospective teachers can be acted upon. It is therefore very important to focus on the preparation of prospective teachers in the context of undergraduate courses. The objective of the research study was to identify the level of self-efficacy among primary pre-service teachers of mathematics. The research sample comprised 77 students of primary teacher training enrolled in two study programmes aged between 21 and 26 years. The results were obtained by means of a newly developed tool Self-Efficacy of Prospective Teachers in Mathematics (SEPTM), which contained 37 items. The results of the research suggest that prospective teachers assess their readiness for future mathematics teaching in a positive way and trust their own abilities to use various teaching methods and procedures.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Problems of Education in the 21st Century

  • ISSN

    1822-7864

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    77

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    LT - Litevská republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    244-253

  • Kód UT WoS článku

    000487190100006

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85068005405