Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Weak and strong points in the perception of own preparedness of prospective math teachers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73594147" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73594147 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journal.trunojoyo.ac.id/prosodi/article/view/5350/3630" target="_blank" >https://journal.trunojoyo.ac.id/prosodi/article/view/5350/3630</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21107/prosodi.v13i1.5350" target="_blank" >10.21107/prosodi.v13i1.5350</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Weak and strong points in the perception of own preparedness of prospective math teachers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Research projects in the area of testing the quality of perception of own preparedness of prospective math teachers are taking place in many countries, however, a generally applicable instrument for its testing has not been found. The main goal of this article is to explicitly define the determinants influencing prospective math teachers&apos; preparedness to teach math so that it is possible to use these areas to create a new research tool. Due to the large number of items the Mathematics Teaching Self-Efficacy Scale (Ryang 2010) was used among 121 students of the math teaching program at the Teacher Education Faculty in Olomouc. Based on the results of factor analysis areas of weak and strong points of prospective teachers&apos; preparedness were identified. In order to get a more compact idea statistically significant difference in the respondents&apos; answers was assessed based on their respective study groups. The results proved to be largely consistent.

  • Název v anglickém jazyce

    Weak and strong points in the perception of own preparedness of prospective math teachers

  • Popis výsledku anglicky

    Research projects in the area of testing the quality of perception of own preparedness of prospective math teachers are taking place in many countries, however, a generally applicable instrument for its testing has not been found. The main goal of this article is to explicitly define the determinants influencing prospective math teachers&apos; preparedness to teach math so that it is possible to use these areas to create a new research tool. Due to the large number of items the Mathematics Teaching Self-Efficacy Scale (Ryang 2010) was used among 121 students of the math teaching program at the Teacher Education Faculty in Olomouc. Based on the results of factor analysis areas of weak and strong points of prospective teachers&apos; preparedness were identified. In order to get a more compact idea statistically significant difference in the respondents&apos; answers was assessed based on their respective study groups. The results proved to be largely consistent.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Prosodi:Jurnal Ilmu Bahasa dan Sastra

  • ISSN

    1907-6665

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    ID - Indonéská republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    67-76

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus