Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Perception of mathematics anxiety among prospective teachers while solving word and nonstandard problems in mathematics

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73597915" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73597915 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Perception of mathematics anxiety among prospective teachers while solving word and nonstandard problems in mathematics

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Math is generally perceived as a difficult and unpopular subject. We can confirm that even Teacher Education Faculty students often perceive math with fear or even resistance. Aversion to math then leads to systematic evasion of some of its areas, such as for example word or nonstandard problems. Thus these were at the focus of a pilot research study among students of teaching at elementary schools. A total of 63 of the full-time form of study at the Teacher Education Faculty of Palacky University in Olomouc partook in the research. A modified version of the Abbreviated version of Mathematics Anxiety Rating Scale (A-MARS) was used. The goal was to establish perceived level of mathematics anxiety of prospective teachers in terms of solving word and nonstandard problems. The results in the above mentioned areas were further compared based on the students&apos; pertinence to the respective study groups.

  • Název v anglickém jazyce

    Perception of mathematics anxiety among prospective teachers while solving word and nonstandard problems in mathematics

  • Popis výsledku anglicky

    Math is generally perceived as a difficult and unpopular subject. We can confirm that even Teacher Education Faculty students often perceive math with fear or even resistance. Aversion to math then leads to systematic evasion of some of its areas, such as for example word or nonstandard problems. Thus these were at the focus of a pilot research study among students of teaching at elementary schools. A total of 63 of the full-time form of study at the Teacher Education Faculty of Palacky University in Olomouc partook in the research. A modified version of the Abbreviated version of Mathematics Anxiety Rating Scale (A-MARS) was used. The goal was to establish perceived level of mathematics anxiety of prospective teachers in terms of solving word and nonstandard problems. The results in the above mentioned areas were further compared based on the students&apos; pertinence to the respective study groups.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    International Symposium Elementary Mathematics Teaching SE19MT

  • ISBN

    978-80-7603-069-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    148-157

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    18. 8. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000505160800014