Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Přesvědčení o připravenosti budoucích učitelů matematiky 1. stupně ZŠ

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73585422" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73585422 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Přesvědčení o připravenosti budoucích učitelů matematiky 1. stupně ZŠ

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek vychází z předpokladu, že pozitivní přesvědčení pregraduálních učitelů matematiky primárního vzdělávání o kvalitě jejich didaktické přípravy může být zárukou kladného vztahu k jejich budoucí profesi. Východiskem příspěvku byl výzkum realizovaný v měsíci květnu a červnu roku 2016 celkem mezi 111 budoucími učiteli matematiky 1. stupně ZŠ. Pro potřeby výzkumu byl využit dotazník Beliefs about Preparedness for Teaching Mathematics z mezinárodní studie Teacher Education and Development Study in Mathematics (TEDS-M), zkoumající připravenost budoucích učitelů matematiky z různých zemí pro výkon jejich povolání při výuce na prvním a druhém stupni základní školy. Data z výzkumu byla podrobně analyzována v pěti zvolených oblastech – konstruktivistické zásady vyučování, stanovování vzdělávacích cílů, didaktické pomůcky a jejich využívání v hodinách matematiky, hodnocení výkonu žáka a spolupráce s rodiči a kolegy.

  • Název v anglickém jazyce

    Prospective Teachers' Beliefs Regarding their Preparedness for Teaching Mathematics at Elementary Schools

  • Popis výsledku anglicky

    This contribution is based on the premise that positive beliefs of pre-graduate math teachers at elementary schools and the quality of their didactic preparation may guarantee their positive attitude to their future profession. This contribution is based on a research study carried out in May and June 2016 among a total of 111 prospective elementary school math teachers. For the needs of the research we used the Beliefs about Preparedness for Teaching Mathematics from the international study Teacher Education and Development Study in Mathematics (TEDS-M), examining the preparedness of prospective math teachers from various countries to carry out their profession at elementary schools and junior high schools. The research-acquired data was analyzed in detail in five selected areas – basics of constructivist education, setting educational goals, didactic aids and their use during math lessons, evaluation of students&apos; performance and collaboration with (the students&apos;) parents and (the teachers&apos;) colleagues.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Magister : refexe primárního a preprimárního vzdělávání ve výzkumu

  • ISSN

    1805-7152

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    4

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    30

  • Strana od-do

    48-77

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus