Přesvědčení o připravenosti budoucích učitelů matematiky 1. stupně ZŠ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73585422" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73585422 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Přesvědčení o připravenosti budoucích učitelů matematiky 1. stupně ZŠ
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek vychází z předpokladu, že pozitivní přesvědčení pregraduálních učitelů matematiky primárního vzdělávání o kvalitě jejich didaktické přípravy může být zárukou kladného vztahu k jejich budoucí profesi. Východiskem příspěvku byl výzkum realizovaný v měsíci květnu a červnu roku 2016 celkem mezi 111 budoucími učiteli matematiky 1. stupně ZŠ. Pro potřeby výzkumu byl využit dotazník Beliefs about Preparedness for Teaching Mathematics z mezinárodní studie Teacher Education and Development Study in Mathematics (TEDS-M), zkoumající připravenost budoucích učitelů matematiky z různých zemí pro výkon jejich povolání při výuce na prvním a druhém stupni základní školy. Data z výzkumu byla podrobně analyzována v pěti zvolených oblastech – konstruktivistické zásady vyučování, stanovování vzdělávacích cílů, didaktické pomůcky a jejich využívání v hodinách matematiky, hodnocení výkonu žáka a spolupráce s rodiči a kolegy.
Název v anglickém jazyce
Prospective Teachers' Beliefs Regarding their Preparedness for Teaching Mathematics at Elementary Schools
Popis výsledku anglicky
This contribution is based on the premise that positive beliefs of pre-graduate math teachers at elementary schools and the quality of their didactic preparation may guarantee their positive attitude to their future profession. This contribution is based on a research study carried out in May and June 2016 among a total of 111 prospective elementary school math teachers. For the needs of the research we used the Beliefs about Preparedness for Teaching Mathematics from the international study Teacher Education and Development Study in Mathematics (TEDS-M), examining the preparedness of prospective math teachers from various countries to carry out their profession at elementary schools and junior high schools. The research-acquired data was analyzed in detail in five selected areas – basics of constructivist education, setting educational goals, didactic aids and their use during math lessons, evaluation of students' performance and collaboration with (the students') parents and (the teachers') colleagues.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Magister : refexe primárního a preprimárního vzdělávání ve výzkumu
ISSN
1805-7152
e-ISSN
—
Svazek periodika
4
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
30
Strana od-do
48-77
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—