Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

O testových úlohách s nejednoznačným řešením

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F24%3A73627033" target="_blank" >RIV/61989592:15310/24:73627033 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989592:15410/24:73627033

  • Výsledek na webu

    <a href="https://mfi.upol.cz/files/33/3304/mfi_3304_254_263.pdf" target="_blank" >https://mfi.upol.cz/files/33/3304/mfi_3304_254_263.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    O testových úlohách s nejednoznačným řešením

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Autoři se zabývají úlohami s nejednoznačným řešením a jejich vhodným a nevhodným využitím. Představují některé převzaté úlohy s příklady možných variant řešení. Podrobněji se věnují problematice doplňování posloupnosti čísel. Autoři také seznamují čtenáře s pojmem kolmogorovská složitost, která může sloužit jako kritérium pro hodnocení obtížnosti úloh s doplňováním posloupnosti čísel, přičemž náročnost doplnění souvisí zejména s počtem a pravidelností jejích členů. V článku je závěrem detailně rozvedeno, jak doplnit zdánlivě jednoznačnou posloupnost čísel 1, 2, 3, 4, 5.

  • Název v anglickém jazyce

    About test problems with ambiguous solution

  • Popis výsledku anglicky

    The authors deal with problems with ambiguous solutions and their appropriate and inappropriate use. They present some adopted problems with examples of possible solutions. They discuss in detail the problem of completing a sequence of numbers. The authors also introduce the notion of Kolmogorov complexity, which can serve as a criterion for evaluating the difficulty of problems involving the completion of a sequence of numbers, where the difficulty of completion is mainly related to the number and regularity of its members. The paper concludes by detailing how to complete the seemingly unambiguous sequence of numbers 1, 2, 3, 4, 5.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Matematika - fyzika - informatika

  • ISSN

    1805-7705

  • e-ISSN

    1805-7705

  • Svazek periodika

    33

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    254-263

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus