O testových úlohách s nejednoznačným řešením
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F24%3A73627033" target="_blank" >RIV/61989592:15310/24:73627033 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61989592:15410/24:73627033
Výsledek na webu
<a href="https://mfi.upol.cz/files/33/3304/mfi_3304_254_263.pdf" target="_blank" >https://mfi.upol.cz/files/33/3304/mfi_3304_254_263.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
O testových úlohách s nejednoznačným řešením
Popis výsledku v původním jazyce
Autoři se zabývají úlohami s nejednoznačným řešením a jejich vhodným a nevhodným využitím. Představují některé převzaté úlohy s příklady možných variant řešení. Podrobněji se věnují problematice doplňování posloupnosti čísel. Autoři také seznamují čtenáře s pojmem kolmogorovská složitost, která může sloužit jako kritérium pro hodnocení obtížnosti úloh s doplňováním posloupnosti čísel, přičemž náročnost doplnění souvisí zejména s počtem a pravidelností jejích členů. V článku je závěrem detailně rozvedeno, jak doplnit zdánlivě jednoznačnou posloupnost čísel 1, 2, 3, 4, 5.
Název v anglickém jazyce
About test problems with ambiguous solution
Popis výsledku anglicky
The authors deal with problems with ambiguous solutions and their appropriate and inappropriate use. They present some adopted problems with examples of possible solutions. They discuss in detail the problem of completing a sequence of numbers. The authors also introduce the notion of Kolmogorov complexity, which can serve as a criterion for evaluating the difficulty of problems involving the completion of a sequence of numbers, where the difficulty of completion is mainly related to the number and regularity of its members. The paper concludes by detailing how to complete the seemingly unambiguous sequence of numbers 1, 2, 3, 4, 5.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Matematika - fyzika - informatika
ISSN
1805-7705
e-ISSN
1805-7705
Svazek periodika
33
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
254-263
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—