Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Hodnocení obtížnosti fyzikálních úloh učiteli a studenty

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F18%3A43951693" target="_blank" >RIV/49777513:23420/18:43951693 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Hodnocení obtížnosti fyzikálních úloh učiteli a studenty

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem tohoto příspěvku bylo zjistit, jaké vlastnosti konkrétní fyzikální úlohy přispívají podstatným způsobem k její celkové obtížnosti vnímané zvlášť učiteli a zvlášť studenty. Pět kvantitativních středoškolských úloh z klasické mechaniky bylo předloženo 96 studentům 3. ročníku čtyřletého gymnázia resp. septimy osmiletého gymnázia (věk 17-18 let) a 18 středoškolským učitelům fyziky společně s jejich detailním řešením. Úkolem respondentů bylo seznámit se s řešením a pak vyplnit pro každou úlohu zvlášť dotazník zaměřující se na celkově 12 vlastností úlohy jako bylo to, zda jde o typovou úlohu, zda jsou náročné matematické výpočty apod. Navíc měli zhodnotit celkovou náročnost úlohy a odhadnout, jaká část studentů gymnázií by tuto úlohu dokázala vyřešit správně. Bylo zjištěno, že zásadním faktorem ovlivňujícím celkovou vnímanou obtížnost u studentů je typovost dané úlohy. Na druhé straně u učitelů hrála zásadní roli náročnost výpočtů nutných k řešení úlohy. Celkově byly u některých sledovaných úloh a kritérií zjištěny podstatné rozdíly ve vnímané obtížnosti mezi učiteli a studenty.

  • Název v anglickém jazyce

    Perception of difficulty of physcis taska by students and by teachers

  • Popis výsledku anglicky

    The goal of the contribution were to reveal which features of the particular physics task contribute significantly to its overall difficulty reported separately by teachers and by students. Five quantitative open high-school problems from classical mechanics were presented to students aged 17-18 years and physics teachers together with their detailed solutions. The respondents should go through the solutions and than complete for the each problem separately a questionnaire focusing on totally 12 features of the problem including their familiarity with it, the difficulty of calculations etc. Moreover, they were asked to rate the overall difficulty of the problem and estimate how many high-school students could solve it correctly. The results of the study suggest the fundamental effect of familiarity with the problems on the perceived difficulty in the group of students. On the other hand, the difficulty of calculations seems to be the driving factor behind the perceived overall difficulty in the group of teachers. Significant differences in the rating of the particular features as well as in the overall perceived difficulty were observed between teachers and students.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů