Některé trendy v pedagogické přípravě budoucích učitelů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F02%3A00000519" target="_blank" >RIV/61989592:15410/02:00000519 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Některé trendy v pedagogické přípravě budoucích učitelů
Popis výsledku v původním jazyce
Koncept reflexe a sebereflexe se v poslední době stává velice důležitým v procesu přípravy budoucího učitele. Tento koncept ovšem není jediným teoretickým východiskem při vytváření profesionálních dovedností. Je účinné také zahrnout konstruktivistickouteorii učení. Pokud profesionální příprava budoucích učitelů má pomoci rozvíjet jejich profesionální dovednosti, pak musí vycházet ze snahy porozumět jejich prekonceptům a subjektivním teoriím. Vhodně koncipované programy v pregraduální přípravě učit elů spolu s adekvátními strategiemi a technikami mohou pomoci studentům učitelství rozvíjet jejich didaktické myšlení a jednání.
Název v anglickém jazyce
Newly designed training programmes in pre-service teacher training with adequate strategies and techniques can help to develop teachers´ thinking of prospective teachers.
Popis výsledku anglicky
Recently concept reflection and self-reflection becomes very important in the process of pre-service training of prospective teachers. This concept is not only one theoretical principle for training of professional skills. It is also effective to implement constructivistics theory of learning and teacher´s hope. Professional training of prospective teachers has to understand their pre-concepts and subjective theories if it should have to develop their professional skills.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F02%2F1113" target="_blank" >GA406/02/1113: Evaluační pedagogické výzkumy a jejich metody</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2002
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogika
ISSN
3330-3815
e-ISSN
—
Svazek periodika
52
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
309-320
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—