Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

TRAINING OF SUPERVISING TEACHERS TO SUPPORT THE PROFESSIONAL GROWTH OF PRESERVICE TEACHERS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F19%3A63524067" target="_blank" >RIV/70883521:28150/19:63524067 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    TRAINING OF SUPERVISING TEACHERS TO SUPPORT THE PROFESSIONAL GROWTH OF PRESERVICE TEACHERS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Education is generally considered to be one of the key values of the society. In the course of the society´s development, traditional values are re-assessed and the concept of education is re-defined. There is a lack of relevant studies, interventional and research-based analyses that evaluate the work of supervising teachers. However, these teachers play the key role for the novice and pre-service teachers in the process of their professional growth. Therefore, at Tomas Bata University Faculty of Humanities in Zlín, Czech Republic, a project was designed that supports the training of supervising teachers who guide the teaching practice of students in bachelor and master degree programmes in preschool and primary school education. The authors: (a) present the training modules the supervising teachers passed through, (b) they analyse the results of their training and (c) they evaluate the overall impact of the training on knowledge and skills of future preschool and primary school teachers.

  • Název v anglickém jazyce

    TRAINING OF SUPERVISING TEACHERS TO SUPPORT THE PROFESSIONAL GROWTH OF PRESERVICE TEACHERS

  • Popis výsledku anglicky

    Education is generally considered to be one of the key values of the society. In the course of the society´s development, traditional values are re-assessed and the concept of education is re-defined. There is a lack of relevant studies, interventional and research-based analyses that evaluate the work of supervising teachers. However, these teachers play the key role for the novice and pre-service teachers in the process of their professional growth. Therefore, at Tomas Bata University Faculty of Humanities in Zlín, Czech Republic, a project was designed that supports the training of supervising teachers who guide the teaching practice of students in bachelor and master degree programmes in preschool and primary school education. The authors: (a) present the training modules the supervising teachers passed through, (b) they analyse the results of their training and (c) they evaluate the overall impact of the training on knowledge and skills of future preschool and primary school teachers.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICERI2019 Proceedings

  • ISBN

    978-84-09-14755-7

  • ISSN

    2340-1095

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    6889-6895

  • Název nakladatele

    IATED Academy

  • Místo vydání

    Valencia

  • Místo konání akce

    Sevilla

  • Datum konání akce

    11. 11. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku