Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Professionalization of teachers of preschools

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F16%3A43875187" target="_blank" >RIV/70883521:28150/16:43875187 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2016.1347" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2016.1347</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2016.1347" target="_blank" >10.21125/iceri.2016.1347</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Professionalization of teachers of preschools

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The issues of professionalisation of teaching are considered to be the exclusive domain of education, because the main activity of teachers is situated in the area of education. The role of a kindergarten teacher varies not only at school or in a classroom, but also in the whole society. New roles require new professional knowledge, professional competencies and extension activities. Quality of work of preschools teacher assumes a high degree of professionalism and accountability, puts high demands on the quality of teachers at both personal and professional. Demands on the profession of preschools teachers are rising, so the profession becomes more difficult and challenging. The case study presents the results of research whose aim was to analyze the career progression of preschools teachers. Data was collected through in-depth interviews, which were conducted with teachers and principals of preschools, teachers and directors of the first primary schools. The study results depict the different stages of the teaching profession, which emerged from the data.

  • Název v anglickém jazyce

    Professionalization of teachers of preschools

  • Popis výsledku anglicky

    The issues of professionalisation of teaching are considered to be the exclusive domain of education, because the main activity of teachers is situated in the area of education. The role of a kindergarten teacher varies not only at school or in a classroom, but also in the whole society. New roles require new professional knowledge, professional competencies and extension activities. Quality of work of preschools teacher assumes a high degree of professionalism and accountability, puts high demands on the quality of teachers at both personal and professional. Demands on the profession of preschools teachers are rising, so the profession becomes more difficult and challenging. The case study presents the results of research whose aim was to analyze the career progression of preschools teachers. Data was collected through in-depth interviews, which were conducted with teachers and principals of preschools, teachers and directors of the first primary schools. The study results depict the different stages of the teaching profession, which emerged from the data.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of ICERI2016 Conference

  • ISBN

    978-84-617-5895-1

  • ISSN

    2340-1095

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    1575-1580

  • Název nakladatele

    IATED Academy

  • Místo vydání

    Seville

  • Místo konání akce

    Seville (Spain)

  • Datum konání akce

    14. 11. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku