Postoje žáků k přírodním vědám
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F07%3A00003807" target="_blank" >RIV/61989592:15410/07:00003807 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Postoje žáků k přírodním vědám
Popis výsledku v původním jazyce
Zájem o studium přírodních věd v Evropě i České republice klesá. V rámci projektu STM Morava se zaměřujeme na oblíbenost přírodních věd (především fyziky, chemie a matematiky) u žáků základních a středních škol. Příspěvek seznamuje se zjištěními týkajícími se hodnocení vyučovacích předmětů, zejména přírodovědných, důvodů jejich oblíbenosti, účasti v přírodovědných soutěžích a motivů pro soutěžení, s četbou přírodovědných časopisů, hodnocením prestiže povolání, orientací na charakter práce, kterou by chtěli v budoucnu vykonávat. U středoškoláků opomenuty nezůstávají ani důvody rozhodující o volbě vysoké školy. Podle výzkumů z Francie, Německa a Nizozemí je důvodem malého zájmu o vysokoškolské studium přírodních věd příliš akademická orientace studijníchoborů.
Název v anglickém jazyce
Pupils? Attitudes towards Natural Sciences
Popis výsledku anglicky
The interest in studying natural sciences is decreasing in Europe and the Czech Republic. The STM Morava project is focused on the popularity of natural sciences (mainly physics, chemistry and mathematics) in primary and secondary school pupils. The contribution introduces the findings related to the evaluation of the subjects, primarily the natural sciences, the reasons of their popularity, the participation in natural sciences competitions and motivation of participation in these competitions, evaluation of job prestige, orientation towards the characteristics of desired future jobs. The influences on the choice of university or college are not forgotten in the secondary school pupils. According to researches in France, Germany and the Netherlands the reason of a weak interest in university study of natural sciences is an overmuch academic orientation of these study majors.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AO - Sociologie, demografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/2E06029" target="_blank" >2E06029: Výzkum nových metod soutěží tvořivosti mládeže zaměřených na motivaci pro vědecko výzkumnou činnost v oblasti přírodních věd, obzvláště v oborech matematických, fyzikálních a chemických</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Možnosti motivace mládeže ke studiu přírodních věd
ISBN
978-80-244-1886-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
94
Strana od-do
24-33
Název nakladatele
Univerzita Palackého
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
—
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
—
Kód UT WoS článku
—