Zájem žáků o studium přírodních věd
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F08%3A00007723" target="_blank" >RIV/61989592:15410/08:00007723 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Pupils' Interest in Studying Natural Sciences
Popis výsledku v původním jazyce
The interest in studying the natural sciences is decreasing in both Europe and the Czech Republic. The STM Morava project is focused on the popularity of natural sciences (mainly physics, chemistry and mathematics) in primary and secondary school pupils.The contribution introduces the findings related to the evaluation of the subjects, primarily the natural sciences, the reasons of their popularity, the participation in natural sciences competitions and motivation of participation in these competitions, evaluation of job prestige, orientation towards the characteristics of desired future jobs. The influences on the choice of university or college are not forgotten in the secondary school pupils. According to researches in France, Germany and the Netherlands the reason of a weak interest in university study of natural sciences is an overmuch academic orientation of these study majors.
Název v anglickém jazyce
Pupils' Interest in Studying Natural Sciences
Popis výsledku anglicky
The interest in studying the natural sciences is decreasing in both Europe and the Czech Republic. The STM Morava project is focused on the popularity of natural sciences (mainly physics, chemistry and mathematics) in primary and secondary school pupils.The contribution introduces the findings related to the evaluation of the subjects, primarily the natural sciences, the reasons of their popularity, the participation in natural sciences competitions and motivation of participation in these competitions, evaluation of job prestige, orientation towards the characteristics of desired future jobs. The influences on the choice of university or college are not forgotten in the secondary school pupils. According to researches in France, Germany and the Netherlands the reason of a weak interest in university study of natural sciences is an overmuch academic orientation of these study majors.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AO - Sociologie, demografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/2E06029" target="_blank" >2E06029: Výzkum nových metod soutěží tvořivosti mládeže zaměřených na motivaci pro vědecko výzkumnou činnost v oblasti přírodních věd, obzvláště v oborech matematických, fyzikálních a chemických</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Pedagogija u kontekstu družstva znanja/Pedagogy in the Context of a Knowledge Society
ISBN
978-953-99326-8-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Název nakladatele
University of Zagreb
Místo vydání
Zagreb
Místo konání akce
—
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
—
Kód UT WoS článku
—