Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Changes in the syllabus of the teacher training course: suggestions based on the research of students' knowledge

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F07%3A33125354" target="_blank" >RIV/61989592:15410/07:33125354 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Changes in the syllabus of the teacher training course: suggestions based on the research of students' knowledge

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents the qualitative and quantitative analysis of the results of a test given to future teachers of English at the English Department, Faculty of Education, Palacký University Olomouc. The test concentrated on the knowledge of the English word order in comparison to Czech word order, with special emphasis on the metalanguage and translation. Particular attention was paid to the passive and highlighting structures in English. Based on the outcomes, modifications of the teacher-training course syllabus are suggested.

  • Název v anglickém jazyce

    Changes in the syllabus of the teacher training course: suggestions based on the research of students' knowledge

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents the qualitative and quantitative analysis of the results of a test given to future teachers of English at the English Department, Faculty of Education, Palacký University Olomouc. The test concentrated on the knowledge of the English word order in comparison to Czech word order, with special emphasis on the metalanguage and translation. Particular attention was paid to the passive and highlighting structures in English. Based on the outcomes, modifications of the teacher-training course syllabus are suggested.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Ways to Teaching and Learning

  • ISBN

    978-80-7041-321-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    7-12

  • Název nakladatele

    Univerzita Hradec Králové

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    8. 9. 2006

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku