Changes in the syllabus of the teacher training course: suggestions based on the research of students' knowledge
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F07%3A33125354" target="_blank" >RIV/61989592:15410/07:33125354 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Changes in the syllabus of the teacher training course: suggestions based on the research of students' knowledge
Popis výsledku v původním jazyce
The paper presents the qualitative and quantitative analysis of the results of a test given to future teachers of English at the English Department, Faculty of Education, Palacký University Olomouc. The test concentrated on the knowledge of the English word order in comparison to Czech word order, with special emphasis on the metalanguage and translation. Particular attention was paid to the passive and highlighting structures in English. Based on the outcomes, modifications of the teacher-training course syllabus are suggested.
Název v anglickém jazyce
Changes in the syllabus of the teacher training course: suggestions based on the research of students' knowledge
Popis výsledku anglicky
The paper presents the qualitative and quantitative analysis of the results of a test given to future teachers of English at the English Department, Faculty of Education, Palacký University Olomouc. The test concentrated on the knowledge of the English word order in comparison to Czech word order, with special emphasis on the metalanguage and translation. Particular attention was paid to the passive and highlighting structures in English. Based on the outcomes, modifications of the teacher-training course syllabus are suggested.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Ways to Teaching and Learning
ISBN
978-80-7041-321-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
7-12
Název nakladatele
Univerzita Hradec Králové
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
8. 9. 2006
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—