Vybrané pedagogické aspekty výchovy kulturního diváka v kontextu literární výchovy na základní škole
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F09%3A00009370" target="_blank" >RIV/61989592:15410/09:00009370 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vybrané pedagogické aspekty výchovy kulturního diváka v kontextu literární výchovy na základní škole
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek je zaměřen na vybrané pedagogické aspekty ovlivňující výchovu žáka jako poučeného a kriticky myslícího kulturního diváka, a to především v rámci literární výchovy na základní škole. Jejich uplatnění v edukačním procesu konfrontuje s koncepcí Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Akcentuje význam rozvíjení divácké, respektive mediální gramotnosti, systematické mediální výchovy a promyšlené volby vyučovací strategie. Nezastupitelnou roli přitom hraje osobnost učitele.
Název v anglickém jazyce
Selected pedagogical aspects of education of a cultural spectator in the context of literature education at elementary school.
Popis výsledku anglicky
The article is focused on selected pedagogical aspects of education of pupil as informed and critically thinking cultural spectator, especially in literature education at elementary school. Their application in educational process is confronted with theconcept of General educational programme for basic education. The article emphasizes that greater attention must be paid to the development of spectators? or mass media literacy, systematic media education, and premeditated selection of teaching strategy. In this, the teacher?s personality plays an irreplaceable role.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Tradiční a netradiční metody a formy práce ve výuce českého jazyka na základní škole
ISBN
978-80-244-2240-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
406
Strana od-do
—
Název nakladatele
Univerzita Palackého
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
—
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
—
Kód UT WoS článku
—