Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Literature lesson ? one of the ways towards multicultural tolerance and empathy development at upper secondary school pupils.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F10%3A10214495" target="_blank" >RIV/61989592:15410/10:10214495 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Literature lesson ? one of the ways towards multicultural tolerance and empathy development at upper secondary school pupils.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The author is concerned with questions of the multi-cultural education and the ways of aThe author is concerned with questions of the multi-cultural education and the ways of application of its elements against a background of working with art texts at the literature classes. She presents untraditional methods, forms of work and activities, whose usage allows and makes easy fulfilment of goals of multi-culturally oriented education. Selected methodical procedures are demonstrated on the concrete literary texts, which thematically deal with multi-cultural system of the society.

  • Název v anglickém jazyce

    Literature lesson ? one of the ways towards multicultural tolerance and empathy development at upper secondary school pupils.

  • Popis výsledku anglicky

    The author is concerned with questions of the multi-cultural education and the ways of aThe author is concerned with questions of the multi-cultural education and the ways of application of its elements against a background of working with art texts at the literature classes. She presents untraditional methods, forms of work and activities, whose usage allows and makes easy fulfilment of goals of multi-culturally oriented education. Selected methodical procedures are demonstrated on the concrete literary texts, which thematically deal with multi-cultural system of the society.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Tradiční a netradiční metody a formy práce ve výuce českého jazyka na základní škole

  • ISBN

    978-80-244-2435-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    2. 4. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku