Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

MOŽNOSTI EVALUACE VZDĚLÁVACÍCH MATERIÁLŮ URČENÝCH PRO DISTANČNÍ VZDĚLÁVÁNÍ A E-LEARNING

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F10%3A10214522" target="_blank" >RIV/61989592:15410/10:10214522 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    MOŽNOSTI EVALUACE VZDĚLÁVACÍCH MATERIÁLŮ URČENÝCH PRO DISTANČNÍ VZDĚLÁVÁNÍ A E-LEARNING

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Posuzování kvality e-learningových výukových kurzů byla již v minulosti věnována velká pozornost. Kurzy byly posuzovány zejména v oblastech jako: technické parametry, rozvržení ovládacích prvků na obrazovce, celkový design rozhraní, ale posuzovány byly také z hlediska pedagogického či didaktického. Nicméně poslední dvě oblasti nebyly vždy posuzovány na odpovídající úrovni, a právě proto se nové koncepce evaluace e-learningových kurzů či studijních textů zaměřují především na oblast pedagogického designu, neboť se zjistilo, že pedagogické a psychologické koncepty implementované do virtuálního prostředí mají na vzdělávací proces větší vliv než samotná technologie doručení. Předložený článek tedy předkládá možnosti evaluace e-learningových kurzů či výukových textů, které by zohledňovaly výše uvedená specifika, a to na základě komplexního systému hodnocení těchto specifických výukových textů, který je podpořen výsledky realizovaných výzkumných šetření.

  • Název v anglickém jazyce

    OPTIONS FOR EVALUATING LEARNING MATERIALS INTENDED FOR DISTANCE EDUCATION AND E-LEARNING

  • Popis výsledku anglicky

    Assessment of e-learning training courses has already been paid much attention. Rates were assessed in areas such as: technical parameters, layout of controls on the screen, the overall interface design, but were also assessed in terms of educational ordidactic. However, the latter two areas were not always considered at the appropriate level, and this is why a new concept for evaluation of e-learning courses and study texts focus primarily on educational design, it was found that the pedagogical and psychological concepts implemented in the virtual environment to the learning process more influence than the actual "delivery technology". The present article thus presents the possibility of evaluation of e-learning courses or teaching texts should reflect the above characteristics, based on a comprehensive evaluation system of teaching these specific texts, which is supported by the results of research carried out investigations.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Trendy ve vzdělávání 2010. Informační technologie a technické vzdělávání. Díl I.

  • ISBN

    978-80-87224-09-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    ALTYN, s.r.o.

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Pedagogická fakulta UP Olomouc

  • Datum konání akce

    24. 6. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku