Možnosti evaluace vzdělávacívh materiálů určených pro distanční vzdělávání a e-learning
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33144394" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33144394 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.kteiv.upol.cz/tvv_web/ttv10/tvv_2010_proceedings.pdf" target="_blank" >http://www.kteiv.upol.cz/tvv_web/ttv10/tvv_2010_proceedings.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Možnosti evaluace vzdělávacívh materiálů určených pro distanční vzdělávání a e-learning
Popis výsledku v původním jazyce
Posuzování kvality e-learningových výukových kurzů byla již v minulosti věnována velká pozornost. Kurzy byly posuzovány zejména v oblastech jako: technické parametry, rozvržení ovládacích prvků na obrazovce, celkový design rozhraní, ale posuzovány byly také z hlediska pedagogického či didaktického. Nicméně poslední dvě oblasti nebyly vždy posuzovány na odpovídající úrovni, a právě proto se nové koncepce evaluace e-learningových kurzů či studijních textů zaměřují především na oblast pedagogického designu, neboť se zjistilo, že pedagogické a psychologické koncepty implementované do virtuálního prostředí mají na vzdělávací proces větší vliv než samotná ?technologie doručení?. Předložený článek tedy předkládá možnosti evaluace e-learningových kurzů či výukových textů, které by zohledňovaly výše uvedená specifika, a to na základě komplexního systému hodnocení těchto specifických výukových textů, který je podpořen výsledky realizovaných výzkumných šetření.
Název v anglickém jazyce
Options for Evaluating Learning Materials Intended for Distance Education and e-Learning
Popis výsledku anglicky
Assessment of e-learning training courses has already been paid much attention. Rates were assessed in areas such as: technical parameters, layout of controls on the screen, the overall interface design, but were also assessed in terms of educational ordidactic. However, the latter two areas were not always considered at the appropriate level, and this is why a new concept for evaluation of e-learning courses and study texts focus primarily on educational design, it was found that the pedagogical and psychological concepts implemented in the virtual environment to the learning process more influence than the actual "delivery technology". The present article thus presents the possibility of evaluation of e-learning courses or teaching texts should reflect the above characteristics, based on a comprehensive evaluation system of teaching these specific texts, which is supported by the results of research carried out investigations.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Trendy ve vzdělávání
ISSN
1805-8949
e-ISSN
—
Svazek periodika
2010
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
3-12
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—