Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Komparace Rámcového vzdělávacího systému pro předškolní vzdělávání v České republice s předškolním kurikulem na Slovensku

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F10%3A10214697" target="_blank" >RIV/61989592:15410/10:10214697 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Komparace Rámcového vzdělávacího systému pro předškolní vzdělávání v České republice s předškolním kurikulem na Slovensku

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek podává informace o kurikulárních dokumentech pro mateřské školy v České republice a na Slovensku. V České republice se jedná o Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání (RVP PV), na Slovensku o Státní vzdělávací program ISCED 0 ? preprimární vzdělávání (dáje jen ŠVP ISCED 0). V příspěvku se autorka pokusila provést komparaci těchto dvou kurikulárních dokumentů se zaměřením na klíčové kompetence, a to s akcentem na sociální klíčové kompetence a očekávané výstupy. Příspěvek reaguje naaktuální potřeby související s ověřováním předškolních kurikulárních dokumentů. Stále více se ukazuje potřeba ověřit, zda nastavení kompetencí a výstupů v předškolních kurikulech odpovídají možnostem dnešních dětí, zda jsou nastaveny v kontextu potřeb současné společnosti.

  • Název v anglickém jazyce

    Comparation of the framework Educational programme for pre-school education in the Czech republic with pre-school curriculum in Slovakia

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution gives information about the curriculum for nursery school in the Czech Republic and Slovakia. In the Czech Republic it is the Framework Educational Programme for pre-school education and in Slovakia it is the State Framework EducationalProgramme ISCED 0 ? pre-school education. In the article the author tried to compare these two curricula documents with a focus on core competencies with emphasis on the social core competencies and expected effects. The article responds to current needsrelated to verification of pre-school curriculum. More evidence needed to determine whether a set of competencies and efects of pre-school curriculum correspond to the possibilities of today's children, whether they are set in the context of the needs of contemporary society.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Integrácia teórie a praxe ako determinant kvality modernej školy

  • ISBN

    978-80-7097-843-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    UPJŠ

  • Místo vydání

    Košice

  • Místo konání akce

    Košice

  • Datum konání akce

    4. 11. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku