Komparace Rámcového vzdělávacího systému pro předškolní vzdělávání v České republice s předškolním kurikulem na Slovensku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F10%3A10214697" target="_blank" >RIV/61989592:15410/10:10214697 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Komparace Rámcového vzdělávacího systému pro předškolní vzdělávání v České republice s předškolním kurikulem na Slovensku
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek podává informace o kurikulárních dokumentech pro mateřské školy v České republice a na Slovensku. V České republice se jedná o Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání (RVP PV), na Slovensku o Státní vzdělávací program ISCED 0 ? preprimární vzdělávání (dáje jen ŠVP ISCED 0). V příspěvku se autorka pokusila provést komparaci těchto dvou kurikulárních dokumentů se zaměřením na klíčové kompetence, a to s akcentem na sociální klíčové kompetence a očekávané výstupy. Příspěvek reaguje naaktuální potřeby související s ověřováním předškolních kurikulárních dokumentů. Stále více se ukazuje potřeba ověřit, zda nastavení kompetencí a výstupů v předškolních kurikulech odpovídají možnostem dnešních dětí, zda jsou nastaveny v kontextu potřeb současné společnosti.
Název v anglickém jazyce
Comparation of the framework Educational programme for pre-school education in the Czech republic with pre-school curriculum in Slovakia
Popis výsledku anglicky
The contribution gives information about the curriculum for nursery school in the Czech Republic and Slovakia. In the Czech Republic it is the Framework Educational Programme for pre-school education and in Slovakia it is the State Framework EducationalProgramme ISCED 0 ? pre-school education. In the article the author tried to compare these two curricula documents with a focus on core competencies with emphasis on the social core competencies and expected effects. The article responds to current needsrelated to verification of pre-school curriculum. More evidence needed to determine whether a set of competencies and efects of pre-school curriculum correspond to the possibilities of today's children, whether they are set in the context of the needs of contemporary society.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Integrácia teórie a praxe ako determinant kvality modernej školy
ISBN
978-80-7097-843-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
—
Název nakladatele
UPJŠ
Místo vydání
Košice
Místo konání akce
Košice
Datum konání akce
4. 11. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—