Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Psychosociální aspekty sluchového postižení

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F10%3A10219229" target="_blank" >RIV/61989592:15410/10:10219229 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Psychosociální aspekty sluchového postižení

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Publikace "Psychosociální aspekty sluchového postižení" se zaměřuje na určité vymezení charakteristik osob se sluchovým postižením. První kapitola podává výklad o pojetí hodnot ve skupině osob se sluchovým postižením. Druhá část obsahuje materiál o koncepci znakového jazyka a jazykového povědomí o sluchově postižených. Další kapitola se vztahuje k otázce psychologického vyšetření osob se sluchovým postižením a řeší otázku jak přizpůsobit psychologické testy a zavést výsledky do diskutovaného tématu integrovaného vzdělávání. Rozsah integrace má také vliv na zvýšení konkurenceschopnosti zdravotně postižených na trhu práce, tato problematika je pojednána v další kapitole. Poslední část publikace se zabývá otázkou odborného vzdělávání studentů se sluchovýmpostižením a způsoby jak podpořit úspěšnost na trhu práce. V publikaci si autoři kladli za cíl představit některé zdroje, které ovlivňují nebo by mohly mít vliv na pojetí výchovy a vzdělávání dětí a žáků studentů se sluchovým postižením.

  • Název v anglickém jazyce

    Psychosocial Aspects of Hearing Impairment

  • Popis výsledku anglicky

    The publication ?Psychosocial Aspects of Hearing Impairment? focuses on certain defining characteristics of the hearing-impaired community. The first section consists of a paper on value profiles, frequently mentioned as one of the most typical and ?culture-enabling? characteristics of hearing disability. The second section includes a paper dealing with the concept of sign language and language awareness of the hearing impaired. The subsequent chapters cover the issue of psychological examination of hearing impaired persons and how to adapt the psychological tests accordingly, and introduce various views on the hotly-discussed topic of integrated education. The extent of integration also affects the competitive ability of the disabled on the labor market. The last section of the publication discusses the matter of the vocational training of hearing impaired students and how it might help them succeed on the labor market.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-210-5184-3

  • Počet stran knihy

    197

  • Název nakladatele

    Munipress

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS knihy