Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

UKÁZKA DIDAKTICKÉ INTERPRETACE SOROKINOVA ROMÁNU DEN OPRIČNÍKA

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F11%3A10223348" target="_blank" >RIV/61989592:15410/11:10223348 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    UKÁZKA DIDAKTICKÉ INTERPRETACE SOROKINOVA ROMÁNU DEN OPRIČNÍKA

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Jednou z významných literárních událostí loňského roku bylo české vydání knihy Den opričníka současného ruského autora Vladimíra Sorokina. Tato antiutopická satira zobrazuje Rusko blízké budoucnosti, které se však politicky a duchovně vrací do minulosti.Země je obehnána zdí, oddělující ji od Evropy, veškeré zboží vyrábějí Číňané a pořádek zajišťuje carova garda - opričníci. Příspěvek ukazuje možnosti využití románu v literární výchově a představuje jeho možnou didaktickou interpretaci. Sledovali jsme úroveň recepce románu u žáků základní školy a přinášíme ukázky jejich čtenářských reakcí. Poukazujeme také na možnosti uplatnění mezipředmětových vztahů a využití románu v dalších předmětech.

  • Název v anglickém jazyce

    Presentation of didactic interpretation of Sorokin's novel Oprichnik's Day

  • Popis výsledku anglicky

    One of the most important events of the last year in literature was publication of Czech translation of the book written by contemporary Russian fictionist Vladimir Sorokin. This dystopian satire displays Russia in the future (year 2028) when the countryis actually returning back to former times in both political and spiritual ways. "Great Russian Wall" is separating the country from its neighbors, all commodities are produced in China and the rules are ensured by the tsar's guards called "the oprichniks". This article shows a possible usage of the novel in literary education and presents methods of interpretation of the text. We examined the ability of secondary school pupils to perceive the novel. Here, we publish their reaction to the text and illustrate the possibilities how the novel could be use in different learning.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Metody a formy práce ve výuce mateřského jazyka

  • ISBN

    978-80-7409-032-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    297-300

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    6. 4. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku