Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sociální podmíněnost interpretace výkonu žáků a studentů učiteli

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F11%3A10223694" target="_blank" >RIV/61989592:15410/11:10223694 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Sociální podmíněnost interpretace výkonu žáků a studentů učiteli

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Interpretace výkonu žáků a studentů bývá často ovlivněna biologickými a psychologickými znalostmi učitelů. Méně již do interpretací vstupují sociologické teorie zaměřující se na sociální nerovnosti ve vzdělání a labelingové teorie. Na následujících řádcích se zamýšlíme nad skutečností, že výkon žáků a studentů bývá často interpretován v závislosti na jejich věku a přiměřenosti náročnosti obsahu výuky, v závislosti na jejich psychické zralosti a schopnostech myšlení či na místě vyučovací hodiny ve školním rozvrhu dne a týdne. Co však bývá často opomíjeno je sociální podmíněnost interpretace výkonu žáků a studentů. Nikoli tedy objektivní kritéria, ale sociálně vytvořené "nálepky", "etikety" či "labely", které jsou například předmětem zájmu teorie sociálních deviací.

  • Název v anglickém jazyce

    The Social Conditionality of Interpretation of Pupils and Students' Effort by Teachers

  • Popis výsledku anglicky

    Interpretation of pupils and students' effort is often affected by biological and psychological knowledge of teachers. Sociological theories focusing on social inequalities in education and labelling theories enter the interpretations less. In the following lines, we are thinking about the fact that pupils and students' performance is often interpreted according to their age and appropriateness of the demanding factor of the content of teaching performance, depending on their psychological maturity, ontheir thinking ability or on the placement of lessons in pupils and students' day and week schedule. But what is often overlooked is the social interpretation of cross pupils and students' performance. It is not objective criteria, but socially created "labels" or "etiquettes" which are for example of interest to the theory of social deviance.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Pregraduální příprava učitelů primární a preprimární školy v kontextu kurikurální reformy

  • ISBN

    978-80-244-2775-1

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    63-71

  • Počet stran knihy

    295

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Kód UT WoS kapitoly