Sociální podmíněnost interpretace výkonu žáků a studentů učiteli
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F11%3A10223694" target="_blank" >RIV/61989592:15410/11:10223694 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Sociální podmíněnost interpretace výkonu žáků a studentů učiteli
Popis výsledku v původním jazyce
Interpretace výkonu žáků a studentů bývá často ovlivněna biologickými a psychologickými znalostmi učitelů. Méně již do interpretací vstupují sociologické teorie zaměřující se na sociální nerovnosti ve vzdělání a labelingové teorie. Na následujících řádcích se zamýšlíme nad skutečností, že výkon žáků a studentů bývá často interpretován v závislosti na jejich věku a přiměřenosti náročnosti obsahu výuky, v závislosti na jejich psychické zralosti a schopnostech myšlení či na místě vyučovací hodiny ve školním rozvrhu dne a týdne. Co však bývá často opomíjeno je sociální podmíněnost interpretace výkonu žáků a studentů. Nikoli tedy objektivní kritéria, ale sociálně vytvořené "nálepky", "etikety" či "labely", které jsou například předmětem zájmu teorie sociálních deviací.
Název v anglickém jazyce
The Social Conditionality of Interpretation of Pupils and Students' Effort by Teachers
Popis výsledku anglicky
Interpretation of pupils and students' effort is often affected by biological and psychological knowledge of teachers. Sociological theories focusing on social inequalities in education and labelling theories enter the interpretations less. In the following lines, we are thinking about the fact that pupils and students' performance is often interpreted according to their age and appropriateness of the demanding factor of the content of teaching performance, depending on their psychological maturity, ontheir thinking ability or on the placement of lessons in pupils and students' day and week schedule. But what is often overlooked is the social interpretation of cross pupils and students' performance. It is not objective criteria, but socially created "labels" or "etiquettes" which are for example of interest to the theory of social deviance.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Pregraduální příprava učitelů primární a preprimární školy v kontextu kurikurální reformy
ISBN
978-80-244-2775-1
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
63-71
Počet stran knihy
295
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Kód UT WoS kapitoly
—