Využití sémantického diferenciálu při měření postojů žáků základní školy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F11%3A10223750" target="_blank" >RIV/61989592:15410/11:10223750 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Využití sémantického diferenciálu při měření postojů žáků základní školy
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek popisuje způsob vytváření a ověřování zjednodušené verze sémantického diferenciálu pro měření postojů žáků 5. - 9. ročníku základní školy. Dále je provedeno statistické a grafické srovnání (v sémantickém prostoru) postojů žáků 5. ročníku na dvou typech základních škol. Ze zjištěných výsledků vyplynulo, že vnímání pojmů je na různých typech základních škol jen poněkud odlišné s tím, že hlavní rozdíly se týkají pojmu "moji spolužáci", který je na základní církevní škole (škola A) hodnocen výrazně lépe než na běžné základní škole (škola B).
Název v anglickém jazyce
Usage of semantic differential for measuring attitudes of elementary school pupils
Popis výsledku anglicky
The entry describes the way of creating and verification of a simplified version of semantic differential for measuring attitudes of pupils from the 5th to the 9th grade of elementary schools. Furthermore, statistical and graphic comparison of attitudesof pupils from the 5th grades in two types of elementary schools was made (in a semantic space). On the basis of the results, perception of the terms differs in different types of elementary schools; the biggest difference was revealed in connection withthe term "my classmates" which was evaluated more positively in a church elementary school (school A) than in a common elementary school (school B).
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
DIDMATTECH 2011 Problemy Edukacji Nauczycieli
ISBN
978-83-7271-678-1
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
24-32
Počet stran knihy
502
Název nakladatele
Akademija Pedagogiczna Krakow
Místo vydání
Krakow
Kód UT WoS kapitoly
—